رئیسی تاکید کرد تأمین مسکن برای مردم اولویت مهم دولت است

  • صفحه اصلی
  • رئیسی تاکید کرد تأمین مسکن برای مردم اولویت مهم دولت است
رئیسی تاکید کرد تأمین مسکن برای مردم اولویت مهم دولت است
تامین مسکن اولویت مهم دولت است

رئیسی تاکید کرد تأمین مسکن برای مردم اولویت مهم دولت است

در جلسه شورای‌عالی مسکن که صبح امروز یکشنبه برگزار شد، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور، تأمین مسکن برای مردم را اولویت‌های مهم دولت دانست. او با تأیید اقداماتی که تاکنون در واگذاری زمین و ساخت مسکن از سوی دستگاه‌های مختلف انجام شده است، بر جدیت وزارتخانه‌ها، بانک‌ها و بخش‌های مختلف برای تداوم این اقدامات در قالب نهضت ملی مسکن تأکید کرد.

وی تأمین زمین برای ساخت مسکن را از ضرورت‌های تحقق اهداف نهضت ملی مسکن دانست و از دستگاه‌های اجرایی خواست که هر چه سریع‌تر نسبت به رفع مشکل و اجرای تکالیف خود در زمینه واگذاری اراضی مازاد اقدام کنند.

رئیس‌جمهور همچنین با تأکید بر اهمیت پرداخت به‌موقع تسهیلات ساخت مسکن در جهش مسکن‌سازی، بانک‌ها را موظف کردند که 20 درصد تسهیلات بانکی را به ساخت مسکن اختصاص دهند. اگر بانک‌ها امکان پرداخت تسهیلات به‌میزان مقرر را ندارند، باید به صورت شفاف به مردم اعلام کنند و نسبت به میزان قابل پرداخت به‌موقع اقدام کنند.

در جلسه، محورهای دیگری نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت. به عنوان مثال، تقدیر از اقدام بنیاد مسکن در ساخت سالانه 400 هزار مسکن روستایی در قالب نهضت ملی مسکن، تشدید نظارت بر بازار مسکن و بازرسی‌ها از مشاورین املاک، افزایش نظارت بر بازار اجاره‌بهای مسکن به‌ویژه در پایتخت، بهره‌گیری از ظرفیت تعاونی‌های مسکن کارگری، کارمندی و روستایی در تولید مسکن و... از دیگر موضوعاتی بودند که در جلسه به آن‌ها پرداخته شد.

همچنین، رئیسی وزیر راه و شهرسازی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزیر کشور را مکلف کرد تا با برگزاری جلسه‌ای مشترک، موضوع بیمه کارگران ساختمانی را با فوریت بررسی و راهکارهای مساعدت دولت برای تسریع در حل این مسئله را احصاء کنند.

همچنین، در جلسه استانداران استان‌های سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی، گزارش‌هایی از اقدامات صورت گرفته در این استان‌ها برای ساخت مسکن در قالب نهضت ملی مسکن ارائه شد.

به طور خلاصه، در جلسه شورای‌عالی مسکن امروز، تأمین مسکن برای مردم و تداوم اقدامات در این زمینه تأکید شد و برخی اقدامات و راهکارها نیز مطرح شدند.


برای دریافت جدید ترین اخبار با پایگاه خبری مهندسان شهر همراه باشید.


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید