دستور رئیس جمهور برای حل مشکلات وام ساخت مسکن

  • صفحه اصلی
  • دستور رئیس جمهور برای حل مشکلات وام ساخت مسکن
دستور رئیس جمهور برای حل مشکلات وام ساخت مسکن
حل مشکلات وام ساخت مسکن در دستور کار قرار گرفت

دستور رئیس جمهور برای حل مشکلات وام ساخت مسکن

به گزارش مهندسان شهر، در جلسه شورای عالی مسکن که پیش از ظهر شنبه برگزار شد، آیت‌الله ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران، اقدامات مهمی را مورد بررسی قرار داد. او در این جلسه به اقدام بنیاد مسکن برای احداث ۲۵۰ هزار واحد مسکن روستایی تحسین کرد و بر تسریع در روند تکمیل و واگذاری پروژه‌های نهضت ملی مسکن تأکید کرد.

رئیس جمهور همچنین در نامه‌ای که به بانک مرکزی ارسال کرد، نکاتی را مورد تأکید قرار داد. او از اهمیت پرداخت به‌موقع تسهیلات ساخت مسکن خبر داد و بر اهتمام بیشتر بانک‌ها و نظارت پیگیری بانک مرکزی در این زمینه تأکید کرد. همچنین، به بانک مرکزی دستور داد تا ظرف یک هفته آینده مشکلات متقاضیانی که تسهیلات ساخت مسکن دریافت نکرده‌اند را بررسی و راهکارهای لازم را برای رفع آنها اتخاذ کند.

در جلسه، رئیسی کاهش نرخ سود بانکی تسهیلات مسکن از ۲۳ درصد به ۱۸ درصد را مثبت اما ناکافی دانست و خواستار همکاری بیشتر بانک‌ها با متقاضیان برای بازپرداخت تسهیلات شد. همچنین، وی درخواست کرد که دستگاه‌های دولتی هماهنگ‌تر در اجرای طرح هادی عمل کنند و با همکاری بنیاد مسکن، مشکلات را بررسی و برای رفع آنها اقدام کنند.

رئیس جمهور همچنین استانداران را به پیگیری تحقق تصمیمات شورای عالی مسکن فراخوانده و واگذاری زمین‌ها به متقاضیان در قالب طرح جوانی جمعیت را مثبت دانست. وی امیدواری خود را بر اینکه با واگذاری ۷۰ هزار قطعه زمین دیگر تا آخر سال، تعهدات دولت در این طرح تحقق یابد، بیان کرد.

علاوه بر این، رئیس جمهور در جلسه توصیه‌های دیگری نیز ارائه کرد. او نظارت موثر اتحادیه مشاورین املاک را بر عملکرد بنگاه‌های معاملاتی مورد تأکید قرار داد و ایجاد ساز و کاری کارآمد برای تعیین تکلیف زمین‌های بلااستفاده جهت استفاده در طرح جهش تولید و مسکن را مورد بررسی قرار داد. همچنین، نیاز کشور به سیمان و فولاد برای تولید مسکن و برنامه‌ریزی برای تأمین آن را از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت درخواست کرد و همکاری بیشتر مسئولان استانی برای افزایش سرعت ساخت مسکن در بافت‌های فرسوده را تأکید کرد.

در ابتدای جلسه، رئیس جمهور از حضور مردم در جشن پرشکوه عید غدیر تشکر کرد و این حضور را نشان از انسجام و نشاط ملی و ولایتمداری ملت ایران دانست. همچنین، از تمامی دست‌اندرکاران در برپایی این جشن باشکوه نیز تقدیر کرد.

______________________________________________________

برای دریافت جدید ترین اخبار با پایگاه خبری مهندسان شهر همراه باشید.


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید