حقوق کارکنان شهرداری علنی می شود؟

حقوق کارکنان شهرداری علنی می شود؟

حقوق کارکنان شهرداری علنی می شود؟

براساس تبصره ۲۰ ماده واحده قانون بودجه ۱۴۰۲، تمام شهرداری‌های کشور از جمله شهرداری تهران موظف هستند که ارقام مربوط به «خالص دریافتی» تمام کارکنان خود را به همراه اسم، مشخصات، سمت و جایگاه شغلی افراد در سامانه «پاکنا» ثبت کنند و هیچ منع قانونی برای دسترسی عموم مردم به اطلاعات مربوط به دریافتی این افراد وجود ندارد.

 در مصوبه مدیریت تعارض منافع شورای شهر تهران هم شهرداری تهران  مکلف شده که اطلاعات مربوط به حقوق و مزایای تمام مدیران حوزه مدیریت شهری (شورا و شهرداری) را در «سامانه شفافیت شهرداری تهران» ثبت کند.

علی‌اصغر قائمی، عضو شورای شهر تهران درخصوص بی توجهی به این تکلیف 2 بار به شهردار تهران تذکر داده بود. او در گفت و گویی هم تاکید کرده بود:آبان سال گذشته در این خصوص تذکر دادم زیرا در قانون بودجه سال 1401 هم این موضوع پیش‌بینی شده بود اما شبهه‌ای را مطرح کردند که شهرداری مشمول آن نمی‌شود و ما از مجلس استفسار کردیم که آیا شهرداری‌ها از این قانون مستثنی هستند که پاسخ رسمی مجلس این بود که شهرداری مکلف است عمل کند؛ ولی سال 1401 تمام شد و به این قانون عمل نشد و دوره آن هم گذشت. در قانون بودجه 1402 هم مجدد این بند تکرار شده و به صراحت آمده که شهرداری‌ها هم مشمول این قانون می‌شوند. در اوایل اردیبهشت امسال مجددا این تذکر را دادم که شهرداری سال 1401 عمل نکرد اما بودجه 1402 به صراحت شهرداری را مکلف کرده که به این بند عمل کند؛ ولی پنج ماه از سال گذشته و اتفاقی نیفتاده است.

شهرداری تهران به تازگی برای پیوستن به سامانه پاکنا اعلام آمادگی کرده است.

مجید باقری معاون برنامه ریزی توسعه سرمایه انسانی شهرداری تهران در اینباره گفت :‌ شهرداری از همان ابتدا برای پیوستن به سامانه پاکنا اعلام آمادگی کرده است اما اعتقاد داشتیم زیر ساخت های آن ایجاد نشده و فیلد های اطلاعاتی که آنها(سازمان ادارای استخدامی )  مد نظرشان بود به دلیل این که نظام جبران خدمات شهرداری  تفاوت های بینادین داشت،درست نبود.

وی ادامه می دهد: دوستان اعلام کردند این زیر ساخت ها ایجاد شده و  ما از  سازمان اداری ، استخدامی درخواست کردیم   که  دسترسی برای ما ایجاد کنند و ما بارگذاری فیلد هایی که لازم است  انجام دهیم . ما درخواست دسترسی داده ایم و نامه پیگیری هم داده ایم اما هنوز این دسترسی ها به شهرداری نرسیده است .




لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید