حق مسکن ملی 99

حق مسکن ملی 99

حق مسکن ملی 99

نقل از پندار انلاین:

خانه در مدت این چندسال به خصوص یکسال گذشته رشد قیمتی قابل توجهی داشته است . مسکن ملی از دوره ی احمدی نژاد ساخته شدو منظور کاهش قیمت خانه ساخته شد . مسکن ملی ساخته شد تا کم بضاعت بتوانند صاحب خانه شوند

گودرز کریمی فر در این خصوصشرح داده: وام ثانویه حمایتی تا سقف ۶۰ میلیون تومان به فرهنگیان در خصوص تامین مسکن به صورت آنلاین و سروقت کمک می‌شود.

 

وی افزود: این وام به منظور تامین آورده اولیه فرهنگیان در تامین مسکن است که سند هم در رهن بانک نمی‌رود و به هیچ وثیقه ملکی نیاز ندارد.

مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: ساخت ۴۴ هزار و ۷۷۵ واحد در ۱۸ استان و ۶۵ شهر برای فرهنگیان با هماهنگی وزارت راه و شهرسازی توزیع شده است و تعداد کثیری از فرهنگیان با واریز آورده اولیه به پروژه‌های خود معرفی شده‌اند.

 

کریمی فر اعلام کرد که شرکت سازنده واحدهای فرهنگیان ستاد فرماندهی امام است که با توجه به اینکه تجربه خوبی در امر ساخت‌وساز دارد، امید است در یک فرآیند کوتاه مدت بتواند این تعداد مسکن را به فرهنگیان تحویل دهد.

فراهم‌ کردن شرایط برای خانه‌دار شدن فرهنگیان

وی تاکید کرد: همچنین درحال‌حاضر در حال رایزنی برای ساخت مسکن فرهنگیان در سایر استان‌های کشور نیز هستیم.

کریمی فر پیشتر به خبرنگار ایرنا گفته بود: برای تامین مابقی پول فرهنگیان قرار است که ۱۲۰ میلیون تومان وام از طریق بانک عامل مسکن تسهیلات به این افراد اعطا شود.

 

وی همچنین با بیان اینکه تلاش می‌شود تا پایان سال این واحدها به فرهنگیان تحویل داده شود، اعلام کرده بود که درحال‌حاضر عملیات ساخت آغاز شده و ساخت این منازل مسکونی ۱۸ ماهه است اما تلاش می‌شود تا فروردین و اردیبهشت سال ۱۴۰۰ به فرهنگیان تحویل داده شود. منازلی که در شهرهای مختلف برای فرهنگیان ساخته می‌شوند، با متراژ ۱۲۰ متر، ۲ و ۳ خوابه با پارکینگ و انباری هستند.

مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش همچنین درباره تامین مسکن فرهنگیان در استان تهران اظهارکرد: تاکنون برای فرهنگیان استان تهران ۵۰۰ واحد در شهر پرند توزیع کرده‌ایم.

وام مسکن فرهنگیان در دستور کار

این تفاهمنامه در هفت ماده تهیه و تنظیم شد. موضوع این تفاهمنامه تامین ۱۷۰ هزار واحد مسکونی در شهرها و مناطق روستایی کشور برای فرهنگیان فاقد مسکن بر اساس اعلام نیاز ۳۲ استان کشور بود.

 

یکی از شروط این تفاهمنامه برای خانه دار شدن فرهنگیان این است که متقاضیان باید فاقد زمین و واحد مسکونی باشند، تاکنون از امکانات دولتی مانند زمین، واحد مسکونی، تسهیلات یارانه‌ای خرید یا احداث مسکن استفاده نکرده باشند و فرم "ج" آنان در استعلام، سبز باشد نه قرمز.

 

افراد متقاضی باید متاهل، سرپرست خانوار یا زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن یا حداقل دارای پنج سال سابقه سکونت متوالی در شهر مورد تقاضا باشند و تاکید بر رعایت اولویت گروه‌های هدف، بانوان سرپرست خانوار و کارکنان رسمی، پیمانی و قراردادی با بیش از ۲۰ سال سابقه، زوجین فرهنگی و بازنشستگان است. بعد از این چهار گروه، افراد جدیدالاستخدام مشمول می‌شوند.

 


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید