حریم شهر کرج مورد بازنگری و تدقیق قرار گرفت

  • صفحه اصلی
  • حریم شهر کرج مورد بازنگری و تدقیق قرار گرفت
حریم شهر کرج مورد بازنگری و تدقیق قرار گرفت
کرج

حریم شهر کرج مورد بازنگری و تدقیق قرار گرفت

در یازدهمین نشست شورای عالی شهرسازی و معماری که به ریاست خسرو دانشجو، معاون معماری و شهرسازی برگزار شد، مسائل مهمی مورد بررسی قرار گرفت. این امور شامل تامین اراضی برای نهضت ملی در شهر بیرجند، بررسی و تصویب مغایرت‌های اساسی طرح تفصیلی با طرح جامع شهر کرج، و تصویب سند پهنه‌بندی شهر کرج بود.

در این نشست، تصویب الحاق اراضی به بیرجند جهت ساخت مسکن با رعایت ملاحظات زیست محیطی و ایمنی نیز صورت گرفت. همچنین، تصویب الحاق اراضی به بیرجند جهت احداث ۱۲ هزار واحد مسکونی اعلام شد.

در زمینه مغایرت‌های اساسی طرح تفصیلی با طرح جامع شهر کرج، تصمیمات مهمی اتخاذ شد. این تغییرات شامل مواردی نظیر تغییرات در خط محدوده و حریم، نظام جمعیت شهر و آینده‌نگری آن، نظام شبکه معابر و نظام پهنه‌بندی شهر بودند.

همچنین، شهر فردیس از کرج جدا و روستای محمودآباد به شهر کرج الحاق شد. در این راستا، خطوط محدوده و حریم شهر مورد بازنگری و تدقیق قرار گرفت.

تغییراتی در نقش و عملکرد محورهای شریانی درجه یک شهر کرج نیز با توجه به پیشنهادهای مصوب در مرجع استانی در شورای‌عالی شهرسازی و معماری، مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

سند پهنه‌بندی برای شهر کرج نیز مصوب شد. با این مصوبه، عرصه‌های واقع در حریم شهر کرج به پهنه‌های مختلف تقسیم خواهند شد و در هر پهنه، فعالیت‌های مجاز و ممنوع به تفصیل مشخص شده است. تصمیمات مدیریت شهری بر اساس این سند اعمال خواهند شد."


برای دریافت جدید ترین اخبار با پایگاه خبری مهندسان شهر همراه باشید.


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید