جلسه هم‌اندیشی «نحوه اجرای مفاد بند ث تبصره ۱۱ قانون بودجه ۱۴۰۲» برگزار شد.

  • صفحه اصلی
  • جلسه هم‌اندیشی «نحوه اجرای مفاد بند ث تبصره ۱۱ قانون بودجه ۱۴۰۲» برگزار شد.
جلسه هم‌اندیشی «نحوه اجرای مفاد بند ث تبصره ۱۱ قانون بودجه ۱۴۰۲» برگزار شد.
اجرای مفاد بند ث تبصره 11 قانون بودجه 1402

جلسه هم‌اندیشی «نحوه اجرای مفاد بند ث تبصره ۱۱ قانون بودجه ۱۴۰۲» برگزار شد.

در جلسه هم‌اندیشی با عنوان "نحوه اجرای مفاد بند ث تبصره ۱۱ قانون بودجه ۱۴۰۲"، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، شرکت عمران شهرهای جدید، سازمان ملی زمین و مسکن، و معاونت مسکن و ساختمان در محل شرکت بازآفرینی شهری به اجتماع جمع آمدند.

به گزارش منابع خبری وزارت راه و شهرسازی، این جلسه با حضور محمد آیینی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، جعفری، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید، نوروزی، سرپرست دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، رضایی، معاون املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن، و برخی از اعضای هیأت مدیره، معاونان و مدیران شرکت بازآفرینی شهری ایران برگزار شد.

هدف این جلسه اندیشیدن در مورد نحوه اجرای مفاد بند ث تبصره ۱۱ قانون بودجه ۱۴۰۲ بود. در این جلسه، مسائلی نظیر تأمین زمین، شناسایی محلات، وظایف سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه و ادارات کل راه و شهرسازی در فرآیند اجرای این قانون مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

با تصمیم‌گیری در جلسه، تشکیل یک کارگروه با نمایندگان از معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، شرکت عمران شهرهای جدید، سازمان ملی زمین و مسکن، و شرکت بازآفرینی شهری ایران تصویب شد. این کارگروه مسئول بررسی موارد مرتبط با این آیین‌نامه، الزامات آن و چالش‌ها و نیازهای احتمالی در مسیر اجرا خواهد بود.

لایحه «بند ث تبصره ۱۱» از قانون بودجه جاری، امکان تشویق ساکنان مناطق فرسوده به مشارکت در نوسازی محله‌ها و حاشیه‌های شهری را به وجود آورده است. به طبق این بند، وزارت راه و شهرسازی مجاز است در فرآیند نوسازی مناطق فرسوده و حاشیه‌ای، تا سقف ۴۰ درصد تخفیف در قیمت کارشناسی واحدهای نوسازی یا اراضی تحت مالکیت خود اعمال کند.

برای دریافت جدیدترین اخبار با پایگاه خبری مهندسان شهر همراه باشید.


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 1
  • Image
    مسعود
    8/23/2023 1:32:07 PM

    با تشکر از اطلاع رسانی خوب تان


نظر خود را ثبت کنید