جاروی مرکزی در صنعت ساختمان ایران چه جایگاهی دارد؟

  • صفحه اصلی
  • جاروی مرکزی در صنعت ساختمان ایران چه جایگاهی دارد؟
جاروی مرکزی در صنعت ساختمان ایران چه جایگاهی دارد؟

جاروی مرکزی در صنعت ساختمان ایران چه جایگاهی دارد؟

 نقل از اخبار ساختمان، جاروی مركزی یك سیستم مكش مركزی به منظور نظافت ساختمان و ارسال زباله ها از طریق لوله های که در داخل دیوار یا کف یا سقف ساختمان قرار دارد به محلی خارج از محل زندگی شما است. به این منظور پریزهای مكنده در مكان های مورد نیاز در داخل واحد نصب شده و توسط لوله های تاسیسات به دستگاه مكنده مركزی كه در محل مناسب مانند موتورخانه، تراس، انباری، کمد دیواری و یا پاركینگ نصب شده، متصل می شود. لذا هنگام نیاز با اتصال لوله خرطومی به پریزهای مذکور و یا در صورت وجود پریزهای اتوماتیک با بیرون کشیدن لوله خرطومی از درون پریز؛ سیستم مکنده توسط مدار فرمان به طور خودکار روشن شده و امکان نظافت محل مورد نظر فراهم می آید.

طی سالهای اخیر مسئله بهداشت محیط بسیار مورد توجه قرار گرفته است اما با ورود ویروس کرونا و امکان انتقال سریع این ویروس از طریق هوای اطراف، استفاده از جاروبرقی های معمولی را به دلیل نقشی که این محصول می تواند در جابجایی این ویروس داشته باشد را با مشکل روبرو کرده است. از اینرو نیاز صنعت ساختمان ;به محصولی که بتواند این مشکل را حل کند بیش از پیش احساس می شود و جاروی برقی مرکزی راه حل این مشکل است.

جاروی مرکزی محصولی است که می تواند تا حدود زیادی این مشکل را برطرف کند. در همین رابطه با آقای سعید رفعتی مدیرفروش شرکت جاروی مرکزی آسایش که به عنوان رهبر بازار جاروی مرکزی در ایران شناخته می شود گفت و گویی داشتیم که مشروح آن در ادامه آمده است:

 



به طور کلی بفرمایید جاروی مرکزی چیست و این محصول چه مزایایی دارد؟

جارو برقی مرکزی نسخه بهبود یافته و بروز شده جاروبرقی های معمولی است، یعنی این محصول با رفع مشکلاتی که جاروبرقی های خانگی دارا هستند و با توجه به اهمیتی که نظافت و پاکیزگی محیط زندگی دارد با ایجاد کارایی بالاتر و استفاده راحت تر در کنار موارد بهداشتی و سلامتی مزایای بیشتری به مصرف کننده ارائه داده است.

در بحث جاروبرقی مرکزی به واسطه نصب موتور دستگاه در قسمتی از ساختمان به صورت ثابت، مصرف کننده نیازی به حمل دستگاه جاروبرقی در محیط منزل را ندارد و به واسطه حذف مسئله حمل جاروبرقی در محیط منزل مشکلاتی مانند برخورد با وسایل منزل را از بین برده است.

جلوگیری از ایجاد آلودگی های صوتی حاصل از کارکرد الکتروموتورهای جارو برقی یکی دیگر از مزیت های این محصول به شمار می آید، چراکه نصب این محصول در مکان هایی مثل موتورخانه، پارکینگ، انباری وتراس ... باعث حذف آلودگی های صوتی از محیط زندگی شده است.

اما مزیت اصلی این سیستم که می توان گفت دلیل اصلی به وجودآمدن جاروی مرکزی است بحث موارد بهداشتی است، چراکه در جارو برقی های معمولی به واسطه هوایی که از جارو برقی خارج می شود و این هوا حاوی ریزگردهایی است که می تواند موجب بروز آلرژی و سایر مشکلات بهداشتی در اشخاص شود. طی تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده است جاروی مرکزی توانسته این مشکل را تا حدود زیادی حل کند و کمک شایانی در حوزه بهداشت محیط انجام داده است.



برای استفاده بهینه از جاروی مرکزی این محصول باید در کدام مرحله از ساخت یک پروژه نصب شود؟

با توجه به نیاز جاروی مرکزی به لوله کشی و تاسیساتی که باید در ساختمان اجرا شود، بهترین زمان نصب این محصول را می توان مرحله اجرای تاسیسات ساختمان و همزمان با سایر لوله کشی های موردنیاز برای ساختمان دانست. ضمن اینکه این محصول قابلیت نصب در منازل ساخته شده با حذف لوله کشی ها از طریق نصب این محصول در فضاهای مرکزی واحد مسکونی مانند کمد دیواری را نیز دارد.

 

در ساختمان هایی که به شکل مجتمع هستند شکل انجام کار و نصب جاروی مرکزی چگونه است؟

کاربرد جاروی مرکزی در حال حرکت به سمت تک واحدی شدن است و با توجه به مشکلاتی که استفاده مشترک از یک محصول در مجتمع ها به وجود آورده است، در حال حاضر استفاده از این محصول به صورت اختصاصی برای هر واحد بیشتر مورد توجه قرار گرفته و در عین حال بسیاری از مشکلاتی که پیشتر در این زمینه وجود داشت از بین رفته است.


اولین دستگاه های تک واحدی در سال 91 توسط شرکت جاروی مرکزی آسایش تولید و به بازار عرضه شدند. تا قبل از این موضوع استفاده از جاروی مرکزی به صورت تجمیعی بود و واحدهای موجود در مجتمع از طریق لوله کشی انجام شده در ساختمان تماما به یک دستگاه وصل می شدند. اما در حال حاضر دستگاه های تک واحدی که در بازار موجود هستند بیشتر مورد استقبال مصرف کنندگان قرار گرفته است و می توان گفت که استفاده از سیستم های تجمیعی در مجتمع ها کم رنگ تر شده است.

جایگاه جاروی مرکزی در صنعت ساختمان سازی ایران کجاست و آیا سازندگان از این امکان رفاهی استقبال می کنند؟

در حال حاضر طراحان و معماران ساختمان از این سیستم استقبال زیادی کرده اند و با لحاظ کردن این سیستم در نقشه پروژه ها و ساختمان ها تا حدود زیادی از این سیستم حمایت کرده اند، اما با این وجود هنوز تعداد کمی از طراحان به واسطه کمبود اطلاعات نسبت به این محصول و با وارد کردن اشکالاتی که ممکن است اصلا وجود نداشته باشد این محصول را مورد کم لطفی قرار می دهند.

ضریب نفوذ جاروی مرکزی در کلانشهرها چگونه است؟

با توجه به قدمت شرکت آسایش و با توجه به اینکه این شرکت رهبر این بازار محسوب می شود، می توان گفت که این محصول در کلانشهرها با استقبال خوبی مواجه گردیده است و بسیاری از ساختمان های در حال ساخت به جاروی برقی مرکزی آسایش تجهیز شده اند. مطمئنا در ادامه راه و با فرهنگ سازی بهتر در زمینه استفاده از این محصول شاهد رشد بیشتر ساختمان های تجهیز شده به این محصول خواهیم بود.

 

شرکت جاروی مرکزی آسایش در حال حاضر محصولات خود را در چه سطحی تولید و عرضه می کند؟

شرکت حامی ساز آسایش از سال 79 شکل گرفت و با حضور در بازارها و بررسی شرایط در نهایت در سال 84 اقدام به تاسیس شرکت جارو مرکزی آسایش کرد و از همان ابتدا تولید محصول با کیفیت همگام با تکنولوژی روز دنیا و خدمات متمایز به مشتریان سرلوحه کار این شرکت قرارگرفت.

از لحاظ بحث تکنولوژی و فناوری، محصولات شرکت آسایش با محصولات اروپایی و آمریکایی قابل رقابت است و حتی با ابداع تکنولوژی هایی مانند ویبراتور فیلتر می توان گفت که محصولات این شرکت توانسته تا حدودی از محصولات سایر کشورها سبقت بگیرد. شرکت جاروی مرکزی آسایش با بهره گیری از گروه مهندسین متخصص و فناوری روز دنیا هر ساله محصولات جدیدی را در خدمت هم میهنان عزیز قرارداده و توانسته است سلامت و بهداشت را برای همه عزیزان به ارمغان آورد.

یکی دیگر از نوآوری های این شرکت عرضه پریزهای اتوماتیک به بازار بوده است. در نسل اول این محصولات شلنگ به صورت دستی وارد پریز می شد و بعد از استفاده شیلنگ را به صورت دستی جمع کرد اما با ابداع پریزهای اتوماتیک و با توجه به اینکه لوله خرطومی در داخل پریزها قرار دارد دیگر نیازی به استفاده از شیلنگ به صورت دستی نیست.

از دیگر خدمات مجموعه آسایش می توان به دستگاه های تک واحدی، نوآوری های بخش خدمات و ارتباط با مشتریان و ارائه پریزهای اتوماتیک اشاره کرد که باعث شده تا این محصول جایگاه خوبی در بازار مصرف داشته باشد.

آیا در زمینه صادرات هم فعالیت داشته اید؟

در حال حاضر می توان گفت که بازار عراق استفاده خوب و جامعی از محصولات این شرکت دارد و با سایر کشورها مانند ترکیه و ارمنستان نیز رایزنی ها انجام شده است و به دنبال حضور گسترده در بازار این کشورها هستیم.

چند مدل محصول در سبد تولیدات مجموعه آسایش قرار دارد؟

تولیدات مجموعه آسایش بسیار متنوع است و شامل دستگاه های تک واحدی و دیگر دستگاه هایی است که می تواند برای 10 واحد نیزکاربرد داشته باشد. این دستگاه ها با توجه به آپشن هایی که دارند می توانند شامل سری های متفاوت باشند که در مجموع می توان گفت 17 محصول در سبد محصولات شرکت آسایش قرار دارد.

همچنین با توجه به نیازی که در داخل کشور در خصوص دستگاه های نظافتی وجود دارد، مجموعه آسایش به بازارهای صنعتی نیز ورود کرده و دستگاه های مکنده ای برای کارخانجات،مساجد و کارواش ها نیز تولید کرده است.

نصب جاروی مرکزی هزینه تمام شده اجرای ساختمان را تا چه میزان افزایش می دهد؟

با توجه به اتفاقاتی که در حوزه قیمت های ساختمان رقم خورده است، در حال حاضر می توان با هزینه ای اندک و بسیار معقول نسبت به سایر هزینه های ساختمان این آپشن لوکس و کاربردی را در ساختمان استفاده نمود.

خدمات پس از فروش شرکت آسایش به چه صورت است؟

با توجه به کیفیت محصولات برند آسایش؛ مصرف کنندگان با رعایت چند نکته کوچک مانند تخلیه به موقع مخزن زباله دستگاه و نبستن ورودی هوای دستگاه به هنگام استفاده می توانند سال های متمادی بدون مشکل از این محصول استفاده کنند.

اما با این تفاسیر واحدهای خدمات پس از فروش در تمامی کشور فعال هستند و توانسته ایم تا حدود زیادی رضایت مصرف کنندگان را کسب کنیم.

مدت زمان نصب این محصول در واحدهای آماده شده چقدر است؟

نصب و راه اندازی این محصول کار پیچیده ای نیست و می توان در کمتر از چند ساعت این محصول را راه اندازی کرد.


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید