تکمیل ۹۰ درصدی واحدهای زلزله‌زده میانه و سراب

  • صفحه اصلی
  • تکمیل ۹۰ درصدی واحدهای زلزله‌زده میانه و سراب
تکمیل ۹۰ درصدی واحدهای زلزله‌زده میانه و سراب

تکمیل ۹۰ درصدی واحدهای زلزله‌زده میانه و سراب

 نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز آذربایجان شرقی:

 حافظ باباپور افزود: حدودا ۱۳ ماه از زلزله شهرستان های میانه و سراب گذشته و در این زلزله ۶ هزار و ۵۵۲ واحد خسارت دیده.

وی با اشاره به اینکه در این حادثه یک هزار و ۷۹۷ واحد شهری و ۴ هزار و ۷۵۵ واحد روستایی آسیب دیده بود، بیان کرد: در این مدت ۳ هزار واحد احداث و ۳ هزار و ۵۵۲ واحد شهری و روستایی تعمیر شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گفت: در این مدت ۱۱ هزار و ۵۸۴ واحد برای دریافت تسهیلات احداث واحدهای دامی و معیشتی به بانکهای عامل معرفی شده اند و بازسازی واحدهای دامی با همکاری و توافق با مدیریت جهاد کشاورزی استان در حال اجرا است.

باباپور ادامه داد: در این مدت ۳ هزار و ۸۷۱ واحد مسکونی و دامی آوار برداری و ۴ هزار و ۵۷۹ واحد مسکونی و دامی پی کنی شده است و برای ۴ هزار و ۴۸۳ واحد فنداسیون، ۴ هزار و ۳۴۳ واحد اسکلت و برای ۳ هزار و ۸۳۶ واحد مسکونی و دامی سقف اجرا شده است.

وی یادآوری کرد: با وجود پرداخت تسهیلات دولتی و کمک بلاعوض، ۱۵ خانوار نیازمند و سالخورده در بخش ترکمنچای میانه به علت نداشتن آورده شخصی نیازمند کمک خیران برای تکمیل واحدهای خود هستند و در صورت کمک خیران و تامین ۳۰ میلیون تومان برای هر کدام از آنها، این واحدها تکمیل و افراد نیازمند در واحدهای خود اسکان خواهند یافت.

 زلزله ۵.۹ ریشتری ۱۷ آبان سال ۱۳۹۸ آذربایجان شرقی با کانون ترک میانه موجب جان باختن ۵ تن و خسارت وارد شدن ۱۰ تا ۱۰۰ درصدی به بیش از ۶ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی در شهرستان های سراب و میانه شد.


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید