توری های ساختمانی

توری های ساختمانی

توری های ساختمانی

به گزارش مهندسان شهر به نقل از قطره نیوز :

توری مش

توری مش یا توری جوشی یکی از پرکاربردترین و پر مصرف ترین مصالح ساختمانی و مواردی است که برای عملیات محکم کاری و استحکام بیشتر سازه مورد استفاده قرار میگیرد.

توری مش  که با نام توری جوشی شناخته میشود یک توری با چشمه های منظم و در اندازه های مختلف برای کارها و مصارف مختلف ساخته و تولید میشود.

این توری بیشتر برای مصارفی همچون سد سازی ، معادن ، پل سازی و بیشتر برای مکام ها و مصارفی مورد استفاده قرار میگیرد که قرار است مقاومت کششی سازه را بالا ببرد. بتن مقاوت کششی پایینی دارد و برای اینکه این مقاومت بالا تر رود و در زلزله ، لرزش و تکان ها مقاومت بیشتر به سازه دهد مورد استفاده قرار میگیرد.

میلگرد مورد استفاده در توری مش در انواع ساده و آجدار ، سبک و سنگین ساخته میشود ، که برای اینکه میلگرد در بتن تکان و لیز نخورد بهتر است از توری مش آجدار استفاده شود ، اما با در نظر گرفتن نوع مصرف میتوان از نوع ساده هم استفاده کرد.

تفاوت مش سبک و سنگین

تفاوت اصلی توری مش سبک و سنگین در میلگرد مورد استفاده و چشمه آنها میباشد ، در واقع میلگرد توری مش ریز از 2 تا 5 میلیمتر و چشمه آن از 5 سانتی متر شروع میشود و معمولا تا 10 سانتی متر ادامه دارد.

توری مش درشت نیز از مفتول 6 میلیمتر شروع میشود و تا 10 میلیمتر و چشمه های آن از 10 در 10 شروع میشود و تا 20 در 20 ادامه دارد.

معمولا سایز چشمه ها و اندازه مفتول های نامبرده بیشترین مصرف را دارد و در صورت نیاز گروه تولید توفیقی که تولید کننده این محصول میباشد میتواند توری مش در اندازه های سفارسی را نیز تولید نمایید.

عوامل موثر در قیمت توری مش به اندازه چشمه ، سایز میلگرد بستگی دارد که بهتر است برای گرفتن قیمت روز مش با سایت فولاد توفیقی مراجعه یا با شماره تلفن هایی که در زیر آمده تماس بگیرید و از قیمت روز محصول مطلع شوید.

توری پرسی

توری پرسی یا توری بافته شده یا فن

س پرسی که در لاتین به آن Woven wire  نیز گفته میشود یک نوع توری فلزی با چشمه های کوچک تر در مقایسه با توری مش و با این تفاوت که توری مش ارتباط بین مفتول ها با جوشکاری ولی ارتباط تارو پود توری پرسی بصورت بافته شده میباشد.

توری پرسی  با مفتول های سخت حرارت دیده و یا با مفتول گالوانیزه که بنا به مصرف نوع مفتول و توری انتخاب میشود ولی در مصارفی که ممکن است توری در معرض هوای مرطوب ، باران و برف قرار گیرد بهتر است از محصول گالوانیزه شده استفاده شود.

اندازه های توری پرسی

توری پرسی ها را میتوان در اندازه چشمه 5 میکرون و تا چشمه هایی با چند سانتی متر تولید کرد ولی توری پرسی ها معمول و پرکاربرد از اندازه چشمه 2*2 سانتی متر شروع و تا اندازه 5*5 و مفتول آن از 3 و نیم میلیمتر شروع و تا 5 میلیمتر ادامه دارد و تولید میشود.

موارد استفاده توری پرسی

از توری پرسی در معادن شن و ماسه جهت دانه بندی، معادن ذغال سنگ و کارخانجات آسفالت، کارگاه های ساختمانی، سدسازی، راه آهن و دیگر کارهای عمرانی استفاده می گردد.


همچنین از توری پرسی برای مسطح نمودن بتن فونداسیون کف و دیوارها نیز استفاده می نمایند.

رابیتس

تعریف رابیتس

توری رابیتس ، ورق فولادی مشبکی است که از انواع ورق های گالوانیزه گرم از ضخامت 0.25 تا 0.50 سانتیمتر ساخته شده که با استفاده از مفتول های گالوانیزه  آرماتوربندی بصورت یک لایه به شبکه فرعی متصل می شود که باعث جلوگیری از ترک خوردگی در سطح های موردنظر می گردد.

یکی از بهترین و مهمترین محصولات مورد استفاده در ساختمان سازی ، رابیتس میباشد که این محصول در واقع ضامن ، محکم کاری در سقف ، دیوار و سنگ کاری میباشد ، که معمولا رابیتس مورد استفاده در سقف ها را میتوان در وزن های بالاتر و چشمه های کوچک تر مورد استفاده قرار داد.

جنس توری رابیتس معمولا با یک لایه گالوانیزه که برای جلوگیری از پوسیدگی و خرابی توری و همچنین برای جلوگیری از زخم کردن افرادی که با این محصول کار میکنند تولید میشود.

رابیتس برای اینکه یک توری منعطف و معمولا برای کارهای مختلفی مورد استفاده قرار میگیرد در وزن ها ، چشمه ها و تعداد ستون های مختلفی ساخته میشود که وزن آن ها بین 300 تا 1300 گرمی و تعداد ستون بین 9 تا 15 ستون تولید میشود.

اندازه طول رابیتس 2 مترو 40 سانتی متر و عرض 60 سانتی متر تولید میشود که یک محیط یک متر و 44 سانتی متری و با احتساب 4 سانتی متر تلورانس را پوشش میدهد.

 


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید