تعطیلی یک هفته ای شورا و توضیحات شورای شهر تهران

  • صفحه اصلی
  • تعطیلی یک هفته ای شورا و توضیحات شورای شهر تهران
تعطیلی یک هفته ای شورا و توضیحات شورای شهر تهران
تعطیلی تهران

تعطیلی یک هفته ای شورا و توضیحات شورای شهر تهران

به منظور تنویر افکار عمومی در مورد تعطیلی یک هفته‌ای اعضای شورای اسلامی شهر تهران به مناسبت ایام اربعین حسینی و در پاسخ به برخی گزارش‌های غیر منصفانه در رسانه‌ها، مقامات شهرداری تهران توضیحات زیر را ارائه دادند:

·       تعطیلی یک هفته‌ای اعضای شورای شهر تهران صرفا به معنای تعطیلی جلسات عمومی صحن شورا در روزهای یک شنبه و سه شنبه بوده است. سایر جلسات کمیسیون‌ها، کمیته‌ها، بازدیدها و سایر جلسات اعضای شورا در این مدت به طور معمول برگزار شده‌اند.

·       مطابق آیین‌نامه اجرایی تشکیلات، انتخابات داخلی و امور مالی شوراهای اسلامی شهرها مصوب هیأت وزیران، جلسات شورا بعد از اولین جلسه و به صورت عادی هر ماه دوبار در محل شورا برگزار می‌شوند.

·       تعطیلی دو جلسه صحن شورا در هفته جاری به استناد ماده 9 آیین‌نامه اجرایی تشکیلات، انتخابات داخلی و امور مالی شوراهای اسلامی شهرها صورت گرفته و اعضای شورا از فرصت 4 هفته تعطیلی قانونی، صرفاً دو هفته استفاده کرده‌اند.

·       تعطیلی جلسات صحن شورا در هر شهری به عنوان بخشی از روال معمول و برنامه‌ریزی‌شده در طول سال به مناسبت ایام مذهبی، اعیاد ملی، و موارد مشابه معمولی است و در قانون تشکیلات شوراهای اسلامی شهرها در سراسر کشور تعریف شده است.

·       اعضای شورای شهر تهران در این دوره تعطیلی فرصت حضور در راهپیمایی اربعین حسینی و همچنین نظارت بر عملکرد شهرداری تهران در اربعین را داشته‌اند و تعطیلی جلسات صحن شورا به صورت مناسب با تقویم مذهبی و اجتماعی کشور تنظیم شده است.

·       با این توضیحات، مقامات شهرداری تهران تلاش دارند تا مسائل مربوط به تعطیلی اعضای شورا را به شکل رسمی و قانونی تبیین کرده و از خبر رسانی‌های غیر منصفانه جلوگیری کنند.


برای دریافت جدیدرین اخبار با پایگاه خبری مهندسان شهر همراه باشید.


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید