تضمین خرید مصالح و تجهیزات ساختمانی در نهضت ملی مسکن

  • صفحه اصلی
  • تضمین خرید مصالح و تجهیزات ساختمانی در نهضت ملی مسکن
تضمین خرید مصالح و تجهیزات ساختمانی در نهضت ملی مسکن
نهضت ملی مسکن و تامین مصالح

تضمین خرید مصالح و تجهیزات ساختمانی در نهضت ملی مسکن

مهرداد بذرپاش، در بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان، اظهار داشته است که سازندگانی که تعهدات ساخت را قبول می‌کنند، تجهیزات و مصالح ساختمانی آنها را دو سال زودتر پیش‌خرید می‌کنیم.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: در دولت بستر شکوفا شدن صنعت ساختمان را ایجاد می‌کنند و تأکید دارد که این صنعت از پرافتخارترین صنایع کشور است و تأثیر آن در اشتغال‌زایی قابل مشاهده است.

بذرپاش با اشاره به تغییرات در تأمین مصالح ساختمانی، خبر می‌دهد که امروز با گسترش تولید، آماده توسعه صادرات هستند که این امر نشان از رشد و بالندگی صنعت ساختمان دارد.

وی همچنین به اهمیت مدیریت زنجیره تأمین در صنعت ساختمان اشاره می‌کند و تأکید دارد که ساخت مسکن در قانون و سیاست‌های دولت تاکید شده است. نیاز کشور به تولید سالانه یک میلیون واحد مسکن نشان از بازار بزرگی است که برای فعالان عرصه صنعت فراهم می‌شود.

در زمینه ساخت مسکن در بافت‌های فرسوده نیز تصریح کرده است که در دولت سیزدهم تسهیل‌گری‌ها و مشوق‌های مالی به منظور توسعه ساخت و ساز در این بافت‌ها ارائه شده‌اند و در این راستا تدوین بسته ۱۹ بندی در بافت‌های فرسوده انجام شده است که باعث رشد ۴۰ درصدی پروانه‌های ساخت بافت‌های فرسوده شده است.

وزیر راه و شهرسازی همچنین از طرح‌های توسعه شهرها، شهرهای جدید و خانه‌های روستایی به منظور توسعه اقتصادی سخن گفته است و به تولید خانه‌های تک‌طبقه و ویلایی با معماری ایرانی و اسلامی تأکید دارد.

بذرپاش همچنین به اهمیت بهره‌وری انرژی و کیفیت ساخت در ساختمان‌ها اشاره کرده و طرح‌های توسعه بازار صادراتی را نیز به منظور توسعه اقتصاد کشور برگزار می‌کند.


برای دریافت جدید ترین اخبار با پایگاه خبری مهندسان شهر همراه باشید.


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید