تصویب دستورالعمل تغییر ناظر

تصویب دستورالعمل تغییر ناظر
تصویب شد

تصویب دستورالعمل تغییر ناظر

مجید جی افرام، عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان در گفتگو با خبرنگار سازمان نظام مهندسی ساختمان با بیان اینکه یکی از خدماتی که سازمان نظام مهندسی ساختمان ارائه می‌دهد، خدمات نظارت بر ساختمان‌ها است، اظهار داشت: یکی از ارکان ارائه این خدمات، قرارداد نظارت است که بین کارفرما و ناظر منعقد شده و در سازمان نظام مهندسی استان ثبت می‌شود. فرآیند ارائه خدمات ناظر بر اساس این قرارداد انجام می‌شود. این قرارداد مدت زمان مشخصی برای گروه‌های مختلف ساختمانی دارد.

وی ادامه داد: ممکن است در حین مدت زمان قرارداد یا پس از زمان قرارداد، مواردی به وجود بیاید که موضوع تغییر ناظر مطرح شود. به عبارتی موضوع تغییر ناظر بنا بر دلایل و شرایطی ممکن است قبل یا بعد از پایان مدت زمان قرارداد، مطرح شود. طبق قوانین و مقررات سازمان نظام مهندسی ساختمان، بررسی این درخواست‌ها توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان استان انجام می‌شود.

جی افرام تصریح کرد: کلیه فرآیند اقدامات لازم برای تغییر ناظر (بنا به خواسته ناظر یا کارفرما) در پیش‌نویس دستورالعمل تغییر ناظر که با همکاری شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان و وزارت راه و شهرسازی تدوین شده است، امروز در سیصد و دهمین جلسه شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان مطرح و با اصلاحات لازم مورد تصویب قرار گرفت.

وی توضیح داد: بر اساس مصوبه امروز شورای مرکزی پیرامون تغییرات ناظر، نظرات سازمان نظام مهندسی ساختمان استان‌ها طی ۲ هفته به شورای مرکزی این سازمان اعلام شده و سپس توسط شورای مرکزی و وزارت راه و شهرسازی مورد بازنگری قرار گرفته و ابلاغ می‌شود.

این عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان‌ها مجاز هستند تا ۶ ماه بر اساس ابلاغیه مذکور یا بر اساس روش قبلی استان خود عمل نمایند ولی بعد از گذشت ۶ ماه، دستورالعمل ابلاغی لازم‌الاجرا خواهد بود.

 

 


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید