تخریب ساختمان ها با مطالعه دقیق و با ماشین آلات تخصصی انجام شود

  • صفحه اصلی
  • تخریب ساختمان ها با مطالعه دقیق و با ماشین آلات تخصصی انجام شود
تخریب ساختمان ها با مطالعه دقیق و با ماشین آلات تخصصی انجام شود
ضرورت تدوین صلاحیت تخریب ساختمان‌ ها

تخریب ساختمان ها با مطالعه دقیق و با ماشین آلات تخصصی انجام شود

امیدرضا ریاحی، دبیر سازمان نظام مهندسی استان تهران، در نشست خبری اخیر، درباره مسائل مرتبط با تخریب ساختمان‌ها توضیحاتی ارائه داد. وی این موضوع را به بحرانی تشبیه کرد که از تخریب نادرست ساختمان‌ها توسط افراد غیرمتخصص نشات می‌گیرد. او به واقعیت اشاره کرد که تخریب ساختمان‌ها نیازمند برنامه‌ریزی و مطالعه دقیق است.

ریاحی بیان کرد که تخریب ساختمان‌های بلندمرتبه با استفاده از ابزارهای سنتی امکان‌پذیر نیست و برای تخریب این نوع ساختمان‌ها، تجهیزات خاصی لازم است. او به اهمیت رعایت استانداردها و اصول تخریب حرفه‌ای اشاره کرد و اظهار داشت که در مقررات ملی ساختمان نیز بخشی به ایمنی تخریب اختصاص یافته است.

ریاحی فرآیند تخریب ساختمان را به سه فاز تقسیم کرد: شناسایی و برنامه‌ریزی، اجرای عملیات تخریب و اقدامات پس از تخریب. وی به اهمیت منطقه‌بندی تخریب و اجرای روش‌های صحیح در فرآیند تخریب اشاره کرد.

ریاحی درباره تخریب ناامن در منطقه خلازیر نیز توضیح داد که عدم رعایت نکات ایمنی توسط شهرداری منجر به وقوع حادثه و از دست دادن جان افراد شده است. وی به لزوم دقت در تخریب ساختمان‌ها و اجرای روش‌های مناسب با توجه به اصول و استانداردها پیشنهاد داد.

در پایان، ریاحی نیاز به بازنگری در مبحث ۱۲ مقررات ملی و تعیین صلاحیت‌ها در زمینه تخریب را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد که استفاده از ماشین‌آلات تخصصی تخریب در کشور باید ترویج یابد و بایدی‌ها و نهادهای مرتبط، این موضوع را بهبود دهند.


برای دریافت جدید ترین اخبار با پایگاه خبری مهندسان شهر همراه باشید.


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید