تخریب 15 هزار سازه غیر مجاز طی دو سال گذشته

  • صفحه اصلی
  • تخریب 15 هزار سازه غیر مجاز طی دو سال گذشته
تخریب 15 هزار سازه غیر مجاز طی دو سال گذشته
تخریب های بی‌شمار سازه های غیرمجاز در تهران

تخریب 15 هزار سازه غیر مجاز طی دو سال گذشته

علی‌اکبر فسایی، مدیرکل حریم شهر تهران، در یک گفت‌وگو، درباره افزایش تخریب‌های غیرمجاز در حریم شهر تهران اظهاراتی داشت. براساس آمار موجود، از سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ نزدیک به ۱۵ هزار و ۴۶ مورد تخریب غیرمجاز گزارش شده است که این آمار ۱.۵ برابر بیشتر از تخریب‌های غیرمجاز در بازه زمانی سال‌های ۸۹ تا ۹۹ می‌باشد.

فسایی اشاره کرد که بیشترین تخریب‌ها در مناطق ۵، ۱۸، ۱۹ و ۲۰ اتفاق افتاده است و عمدتاً در مناطق جنوب و جنوب غرب حاشیه شهر به دلیل تداخلات قانونی با مرزبندی‌های شهرستان‌های پیرامون تهران اتفاق می‌افتد. این تداخل‌ها موجب ایجاد مناقشه‌هایی بین شهرداری تهران و شهرستان‌های اطراف مانند اسلامشهر، شهرقدس و بخشی از شهرستان ری می‌شود و متأسفانه شرایط مناسبی را برای فعالیت سودجویان فراهم می‌کند.

وی توضیح داد که تخریب‌های بیشتر از سال‌های اخیر به کاربری‌های مسکونی و ویلاسازی اختصاص دارد. او با اشاره به نگرانی‌ها درباره این مسئله افزود: قضات در این مناطق، شهرداری تهران را صاحب حق نمی‌دانند و برای تخریب رأی نمی‌دهند. بیشتر با بخشداری‌ها همکاری می‌کنند و این مشکلات را به این علت می‌تواند تداوم دهد که تعارض‌های مربوط به اختیارات شهرداری‌ها و بخشداری‌ها وجود دارد.

فسایی اعلام کرد که به منظور جلوگیری از تکرار این اتفاقات، نامه‌ای به جهاد کشاورزی ارسال خواهند کرد و آمادگی دارند که در صورت دریافت رأی مثبت از سوی آنها، ادوات و نیروی انسانی را برای جلوگیری و تخریب ساخت‌وسازهای غیرمجاز در اختیارشان قرار دهند.

درباره جلسات مشترک با شهرداران شهرهای اطراف تهران، او اظهار داشت: در ماه‌های گذشته، سلسله جلساتی در استانداری تحت ریاست استاندار تهران برگزار شد تا تعارض‌ها رفع و رجوع شود. امیدواریم با جمع‌بندی مناسب، طرح حریم یکپارچه پایتخت را پیاده‌سازی کنیم تا این مشکلات از بین برود.

نهایتاً، در رابطه با وجود تعداد زیادی از نخاله‌های ساختمانی در منطقه تلو، فسایی تاکید کرد که سازمان پسماند و مسئولان منطقه ۴ باید بیشتر به برخورد با این مشکلات توجه کنند. براساس قوانین، فردی اجازه تخلیه نخاله‌ها را ندارد و در صورت مشاهده تخلفات، با این افراد به صورت قانونی برخورد خواهد شد.


برای دریافت جدید ترین اخبار با پایگاه خبری مهندسان شهر همراه باشید.


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید