تامین زمین۲۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب صنعت‌شهرها تا پایان سال

  • صفحه اصلی
  • تامین زمین۲۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب صنعت‌شهرها تا پایان سال
تامین زمین۲۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب صنعت‌شهرها تا پایان سال
مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن:

تامین زمین۲۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب صنعت‌شهرها تا پایان سال

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن اعلام کرد: تا کنون زمین برای ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب پروژه‌های صنعت‌شهر تامین شده و طبق هدفگذاری انجام شده تا پایان سال تامین اراضی در این طرح به ۲۰۰ هزار واحد می‌رسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تاکید کرد که تفاهم با صنایع بزرگ و شرکت‌های صنعتی برای تامین زمین و ساخت مسکن کارکنان آن‌ها یکی از روش‌های سودمند در تامین اراضی نهضت ملی مسکن است و تا کنون زمین با ظرفیت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب صنعت‌شهرها تامین شده است و ۵۰ هزار واحد دیگر نیز در شرف امضای تفاهم با صنایع قرار دارد.

معاون وزیر از مزایای این طرح یاد کرد و افزود: در طرح صنعت‌شهرها، مدیریت ساخت بر عهده صنایع قرار می‌گیرد و به این ترتیب صنایع به دولت در ساخت و تامین مسکن کمک می‌کنند.

ایشان به تسهیلات صنایع برای مسکن کارکنان در طرح نهضت ملی مسکن اشاره کرد و توضیح داد: شرکت‌ها و صنایع در تهیه طرح مشارکت می‌کنند و با توجه به ذائقه کارکنان و توان تخصصی خود از مرحله تهیه تا ساخت را بر عهده می‌گیرند.

سازمان ملی زمین و مسکن تاکید کرد که تاکنون سهم تامین زمین برای کل پروژه مسکن مهر در این سازمان ۵۰۰ هزار واحد بوده و تامین زمین برای ۱۰۰ هزار واحد تنها در یک بخش یا صنف تا کنون عدد خوبی است.

در خصوص استفاده از اراضی بانک‌های دولتی برای تامین زمین در نهضت ملی مسکن، معاون وزیر اظهار کرد که اموال بانک‌ها شامل دو بخش می‌شود که دسته اول، سرمایه خود بانک بوده و متعلق به دولت است که اگر در این حوزه زمینی و ملکی شناسایی شود، برای در طرح نهضت ملی مسکن مورد استفاده قرار می‌گیرد. وی افزود: دسته دوم اراضی خریداری شده از منابع و سپرده‌های مردم است که مشمول قانون اراضی مازاد سایر دستگاه‌های دولتی نمی‌شود و برای اینکه کدام اراضی به کدام دسته تعلق دارد بسیار مهم است.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن تاکید کرد که هنوز اقدامی در خصوص شناسایی اراضی متعلق به دولت در بانک‌ها انجام نشده است.

برای دریافت آخرین اخبار با پایگاه خبری مهندسان شهر همراه باشید.


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید