تاریخ برگزاری آموزن نوبت دوم نظام مهندسی 1402

  • صفحه اصلی
  • تاریخ برگزاری آموزن نوبت دوم نظام مهندسی 1402
تاریخ برگزاری آموزن نوبت دوم نظام مهندسی 1402
آزمون نظام مهندسی

تاریخ برگزاری آموزن نوبت دوم نظام مهندسی 1402

آزمون نظام مهندسی، به عنوان یکی از آزمون‌های معتبر برای دریافت پروانه اشتغال نظام مهندسی ساختمان، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. این آزمون برای مهندسینی که می‌خواهند امور محوله از نظام مهندسی ساختمان استان‌ها را انجام دهند، الزامی است. هر ساله تعداد زیادی از متقاضیان، با داشتن شرایط عمومی و اختصاصی مورد نیاز، در این آزمون شرکت می‌نمایند. برای این افراد، ثبت‌نام در آزمون نظام مهندسی، همراه با اطلاع از زمان برگزاری آن، امری بسیار حیاتی است تا با برنامه‌ریزی مناسب، در جلسه‌ی آزمون حضور داشته باشند.

آزمون نظام مهندسی سال 1402 در سه دوره برگزار می‌شود، به ترتیب در ماه‌های اردیبهشت، شهریور و دی. داوطلبانی که تمایل دارند در این آزمون شرکت کنند، می‌توانند از طریق سایت دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان ثبت‌نام کنند. در صورت قبولی و کسب حد نصاب مورد نیاز، این افراد می‌توانند به دریافت پروانه اشتغال نظام مهندسی بپردازند.

واکنش به درخواست‌ها و نیازهای جامعه ساخت و ساز، معاونت‌های نظام مهندسی ساختمان اقدام به برگزاری آزمون نظام مهندسی می‌نمایند تا افراد و متقاضیان بتوانند شرایط مورد نیاز را ارزیابی کرده و به مدرک‌های معتبر در این حوزه دست پیدا کنند.

با توجه به اهمیت دریافت پروانه اشتغال نظام مهندسی ساختمان، اطلاع از زمان برگزاری آزمون نظام مهندسی و تاریخ برگزاری آن برای متقاضیان بسیار حائز اهمیت است. این اطلاعات می‌توانند افراد را در تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی مناسب برای شرکت در آزمون یاری نمایند.

زمان برگزاری آمون نظام مهندسی 1402 نوبت اول :

آزمون نظام مهندسی نوبت اول سال ۱۴۰۲ برای متقاضیان نظام مهندسی در رشته‌های ساختمان، کاردان‌های فنی و معماران تجربی برگزار گردید. این آزمون به صورت سالیانه و معمولاً در دو نوبت برگزار می‌شود؛ اما احتمالاً در سال جاری به دلیل شرایط خاص، در سه نوبت برگزار شد. متقاضیان با شرایط لازم می‌توانند در این آزمون ثبت‌نام کنند.

آزمون نظام مهندسی برای رشته‌های هفتگانه عمران، معماری، تاسیسات مکانیکی، تاسیسات برقی، ترافیک، شهرسازی و نقشه‌برداری برگزار می‌شود. برای رشته‌های هفتگانه که صلاحیت‌های طراحی، نظارت و اجرا را دارند، آزمون‌های مجزا برگزار می‌شود. در این رشته‌ها برای دریافت هر یک از صلاحیت‌ها، آزمون مخصوصی برگزار می‌شود. اما برای رشته‌های نقشه‌برداری، ترافیک و شهرسازی، فقط یک آزمون جهت دریافت صلاحیت طراحی و نظارت برگزار می‌شود.

آزمون‌های مجزا برای رشته‌های با چندین صلاحیت نیز برگزار می‌شود و داوطلبان باید از تاریخ امتحان آزمون نظام مهندسی هر یک از صلاحیت‌ها مطلع باشند.

زمان برگزاری آزمون نظام مهندسی نوبت اول سال ۱۴۰۲ در جدول زیر اعلام شد:

زمان برگزاری آزمون نظام مهندسی نوبت اول 1402

نام آزمون

نوع صلاحیت

نوبت آزمون

تاریخ امتحان

معماری

طراحی

صبح و عصر

15 اردیبهشت ماه

عمران

اجرا

صبح

28 اردیبهشت ماه

تاسیسات مکانیکی

نظارت

عصر

تاسیسات مکانیکی

اجرا

عصر

تاسیسات برقی

نظارت

عصر

تاسیسات برقی

اجرا

عصر

معماری

نظارت

صبح

عمران

نظارت

صبح

نقشه برداری

طراحی و نظارت

صبح

شهرسازی

طراحی و نظارت

صبح

ترافیک

طراحی و نظارت

صبح

عمران

محاسبات

صبح

29 اردیبهشت ماه

تاسیسات مکانیکی

طراحی

صبح

تاسیسات برقی

طراحی

صبح

طرح و اجرای گود، پی و سازه نگهبان

طراحی و نظارت

صبح

ارزیابی، طرح و اجرای بهسازی

طراحی و نظارت

صبح

 

زمان برگزاری آزمون نظام مهندسی نوبت دوم سال ۱۴۰۲ :

با توجه به جمعیت متقاضیان جهت شرکت در آزمون و دریافت پروانه نظام مهندسی، آزمون نظام مهندسی به صورت متناسب با نیاز و تقاضا در نوبت‌های مختلفی برگزار می‌شود. طبق اطلاعیه ارائه شده توسط دفتر مقررات و کنترل ساختمان، آزمون نظام مهندسی نوبت دوم سال ۱۴۰۲ در ماه شهریور برگزار خواهد شد.

برای ثبت‌نام در آزمون نظام مهندسی نوبت دوم، داوطلبان باید به این نکته توجه کنند که در صورت داشتن سه سال سابقه کاری تا روز برگزاری آزمون، اجازه ثبت‌نام دارند. برای قبولی در این آزمون، یکی از مدارک لازم، ارائه سوابق کاری سه ساله توسط دو نفر از مهندسین پایه یک در رشته آزمونی است. از این رو، داوطلبان باید به این موضوع توجه کنند و لازم است مدارک مورد نیاز را به‌درستی تهیه و ارائه دهند.

به شما پیشنهاد می‌شود که همزمان با اطلاعیه ثبت‌نام آزمون نظام مهندسی نوبت دوم، بلافاصله به مطالعه و آماده‌سازی خود بپردازید. توصیه می‌شود که در ابتدا، سوالات چندین سال اخیر را مرور کنید تا با نوع و تیپ سوالات آشنا شوید. همچنین تهیه کتاب کلید واژگان به عنوان یکی از راهبردهای مهم برای حل سوالات در جلسه امتحان، به‌خصوص به دلیل کتاب‌باز بودن آزمون، از اولویت‌های اصلی شما محسوب می‌شود.

زمان برگزاری آزمون نظام مهندسی نوبت سوم سال ۱۴۰۲ :

آزمون نظام مهندسی سال ۱۴۰۲ در طول سه نوبت برگزار خواهد شد. بر اساس اطلاع رسانی‌های دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان، آزمون نظام مهندسی در نوبت سوم، در بهمن یا اسفند ماه برگزار خواهد شد. اطلاعات بیشتر را می‌توانید از طریق دفترچه ثبت نام که از سایت inbr.ir منتشر می‌شود، در زمان ثبت نام آزمون نظام مهندسی سال ۱۴۰۲ در نوبت سوم کسب کنید. این اطلاعات به شما کمک خواهد کرد تا برنامه‌ریزی مناسبی برای قبولی در آزمون داشته باشید.

____________

برای دریافت جدید ترین اخبار با پایگاه خبری مهندسان شهر همراه باشید.




لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 4
  • Image
    علی
    8/7/2023 3:14:25 PM

    آزمون مجدد نظام مهندسی 1402 کی برگزار میشه ؟

  • Image
    محمد امین
    8/7/2023 5:22:47 PM

    سلام نوبت دوم آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۲ کی برگزار میشه ؟

  • Image
    محمد
    9/21/2023 5:53:51 AM

    سلام خسته نباشید. آزمون نظام مهندسی در دوره سوم دفترچه در چه تاریخی انتشار میشه؟ در سال1403 آزمون نظام مهندسی چند دوره برگزار میشه؟

  • Image
    آزمون نظام
    12/26/2023 5:08:01 PM

    تاریخ جدید آزمون نظام مهندسی کی هست ؟


نظر خود را ثبت کنید