بهره برداری از ۵ هزار و ۲۲۴ واحد مسکونی در استان هرمزگان

  • صفحه اصلی
  • بهره برداری از ۵ هزار و ۲۲۴ واحد مسکونی در استان هرمزگان
بهره برداری از ۵ هزار و ۲۲۴ واحد مسکونی در استان هرمزگان
به دستور رییس جمهور:

بهره برداری از ۵ هزار و ۲۲۴ واحد مسکونی در استان هرمزگان

هم‌زمان با هفته دولت و با حضور استاندار هرمزگان، ۵ هزار و ۲۲۴ واحد مسکونی در استان هرمزگان با دستور رئیس جمهور افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید.

ابراهیم رییسی، رییس جمهور، در روز یکشنبه ۵ شهریورماه، به صورت وبینار فرمان، افتتاح و بهره برداری از ۵ هزار و ۲۲۴ واحد مسکونی در استان هرمزگان را صادر کرد.

مهدی دوستی، استاندار هرمزگان، در آیین افتتاح ۵ هزار و ۲۲۴ واحد مسکونی، اظهار کرد که نهضت ملی مسکن یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های دولت سیزدهم است و افزود: مسکن به عنوان یکی از مواردی است که به طور دائمی باید گزارش‌هایی ارسال کرد و به طور هفتگی نیز پیگیری و نظارت داشت.

وی ادامه داد: در این آیین، به مناسبت افتتاح همزمان ۱۰۱ هزار واحد مسکونی در کشور، ۵ هزار و ۲۲۴ واحد مسکونی نیز در استان هرمزگان افتتاح شد که این تعداد به سهم استان هرمزگان اختصاص یافته است.

استاندار هرمزگان تاکید کرد: وضعیت ساخت و ساز مسکن در استان هرمزگان مناسب است و ما با برنامه‌ریزی دقیق توانستیم تمام نیاز زمین مورد نیاز را تأمین کنیم. البته نهضت ملی مسکن یک طرح زمان‌بندی دارد و به تدریج اجرا می‌شود، اما ما باید زمین‌ها را برای مدت طولانی تأمین کنیم تا مشکلاتی مانند افزایش قیمت زمین‌ها را جلوگیری کنیم.

وی افزود: با شروع اجرای ۱۵ هزار واحد مسکونی در منطقه شمالی بندرعباس، تعهدات ما در این خصوص انجام شده و هرمزگان اولین استانی است که این کار را انجام داده است.

استاندار هرمزگان به دستور مستقیم رئیس جمهور درخصوص تخصیص زمین‌ها به منظور ساخت واحدهای ویلایی به مردم اشاره کرد و گفت: تخصیص متراژ زمین‌ها از ۲۲۰ تا ۳۰۰ متر مربع متغیر است و این سیاست در انحصار سراسر کشور به کار گرفته شده است، به‌طوری‌که زمین های ویلایی به مردم واگذار می‌شود و طرح‌های دو طبقه نیز در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: با گرم شدن هوا در استان هرمزگان، عموماً نیروی کار کمتری در دسترس است و امیدواریم با بهتر شدن شرایط جوی، تحولی مثبت در ساخت و ساز مسکن شاهد باشیم. به همین ترتیب، در حال حاضر نیز برنامه‌ریزی و اجرای آن در حال انجام است و اگر به همین شیوه و با توجه به طرح‌های زمان‌بندی دولت سیزدهم پیش‌رویم، تمام تعهدات استان را به موقع به پایان خواهیم رساند.

برای دریافت آخرین اخبار با پایگاه خبری مهندسان شهر همراه باشید.


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید