بسته‌های تشویقی توسعه نوسازی واحدهای مسکونی ناپایدار در دست تدوین است

  • صفحه اصلی
  • بسته‌های تشویقی توسعه نوسازی واحدهای مسکونی ناپایدار در دست تدوین است
بسته‌های تشویقی توسعه نوسازی واحدهای مسکونی ناپایدار در دست تدوین است
مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران:

بسته‌های تشویقی توسعه نوسازی واحدهای مسکونی ناپایدار در دست تدوین است

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران اعلام کرده است که بسته‌های تشویقی برای نوسازی در محلات فرسوده در دست تدوین قرار دارند. این بسته‌های تشویقی بر اساس شرایط محلی و نیازهای متقاضیان نوسازی در محلات فرسوده طراحی می‌شوند. او اظهار کرده است که عمده ساکنان محلات فرسوده به تنهایی قادر به نوسازی واحدهای فرسوده خود نیستند و باید سرمایه‌گذاران و سازندگان تشویق شوند تا با مشارکت مردم در این مناطق ورود به نوسازی مسکن‌های فرسوده را آغاز کنند.

این اقدامات تشویقی شامل اقدامات مالی مانند تخفیف در ارایه پروانه ساخت، تسهیلات بانکی و بسته‌های تشویقی شهرسازانه می‌شوند. همچنین طرح کلید به کلید (طرح کلید به زمین) نیز در بافت‌های فرسوده شهری جهت کاهش بار جمعیتی و بهبود ارائه خدمات به ساکنان در حال اجرا است. این طرح با همکاری سازمان ملی زمین و مسکن، شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید و شرکت بازآفرینی شهری ایران پیگیری می‌شود.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران همچنین اعلام کرده است که در سال جاری حدود ۱۰ هزار واحد پلاک فرسوده با واحدهای نوسازی معاوضه خواهند شد. همچنین اقداماتی در راستای سنددار کردن املاک بدون سند در بافت‌های ناکارآمد نیز انجام می‌شود.

در نهایت، او به سازندگان توصیه کرده است که در نوسازی بناهای فرسوده، مقررات ملی ساختمان را رعایت کنند تا واحدهای مسکونی مقاوم و ایمن ساخته شوند.

برای دریافت آخرین اخبار با پایگاه خبری مهندسان شهر همراه باشید.


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید