برگزاری دهمین نشست کارگروه ماده ۱۳ تفاهمنامه وزارت راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی

  • صفحه اصلی
  • برگزاری دهمین نشست کارگروه ماده ۱۳ تفاهمنامه وزارت راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی
برگزاری دهمین نشست کارگروه ماده ۱۳ تفاهمنامه وزارت راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی
ارسلان مالکی:

برگزاری دهمین نشست کارگروه ماده ۱۳ تفاهمنامه وزارت راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی

 مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از برگزاری دهمین نشست رفع موانع تحویل و تحول اراضی ملی و دولتی در محدوده و حریم شهرها خبر داد.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن به اطلاع عمومی رساند که دهمین نشست کارگروه ماده ۱۳ تفاهمنامه وزارت راه و شهرسازی و وزارت جهاد و کشاورزی با موضوع تحویل و تحول اراضی ملی و دولتی در محدوده و حریم شهرها برگزار شده و در این نشست، اولویت استفاده از این اراضی برای طرح نهضت ملی مسکن در راستای اجرای ماده ۱۳ تفاهمنامه دوجانبه وزارت راه و شهرسازی و وزارت جهاد و کشاورزی مورد تاکید و بررسی قرار گرفت.

ارسلان مالکی، معاون وزیر راه و شهرسازی، در این نشست که با حضور مدیران استانی و ستادی حوزه معماری و شهرسازی، امور اراضی و حوزه جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری برگزار شد، اعلام کرد که در طول نشست، مشکلات اعلام شده توسط استان‌ها مورد بررسی دقیق قرار گرفت و اقدامات لازم برای حل این مشکلات انجام شد.

وی افزود: مسائلی مانند تعیین تکلیف در واگذاری اراضی ملی، اجرای مقررات ماده ۵۶، تعیین تکلیف قراردادهای واگذاری، احصا اطلاعات اسناد مالکیت اراضی ملی، تعریف نوعیت اراضی و نحوه درج آنها در سامانه پنجره واحد و همچنین نحوه تحویل و تحول اراضی مستحدث ساحلی از جمله مواردی بودند که در این نشست به آنها پرداخته شد.

در این نشست که با حضور نمایندگانی از استان‌های کرمانشاه، جنوب کرمان، آذربایجان غربی، خراسان رضوی و استان تهران به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد، تصمیمات مهمی اتخاذ شد و توجه ویژه‌ای به تسریع در راه‌اندازی نهضت ملی مسکن در این مناطق اعطا شد.

باری دریافت آخرین اخبار با پایگاه خبری مهندسان شهر همراه باشید.


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید