برای خرید لوله مسی دانستن چه نکاتی لازم است

  • صفحه اصلی
  • برای خرید لوله مسی دانستن چه نکاتی لازم است
برای خرید لوله مسی دانستن چه نکاتی لازم است

برای خرید لوله مسی دانستن چه نکاتی لازم است

قطره نیوز:

نقل از ایسنا، بنابراعلام آهن اول، یک سطح تازه از مس خالص به رنگ صورتی مایل به نارنجی بوده که به عنوان رسانای گرما و برق، به عنوان مصالح ساختمانی و به عنوان ماده سازنده آلیاژهای فلزی مختلف از قبیل نقره استرلینگ مورد استفاده در جواهرات، کوپرونیکل مورد استفاده در ساخت سخت افزار و سکه های دریایی قرار می گیرد.

برخی از خواص فلز مس:

نقطه ذوب: ۱۰۸۵ درجه سانتیگراد (۱۹۸۴ درجه فارنهایت)

نقطه جوش: ۲۵۶۲ درجه سانتیگراد (۴،۶۴۳ درجه فارنهایت)

مقاومت مس در برابر خوردگی، خاصیت ضد میکروبی همراه با قابلیت انعطاف پذیری و شکل پذیری، آن را به گزینه ای عالی برای کاربردهای معماری، لوله کشی و دریایی تبدیل کرده است.

لوله مسی چیست؟

لوله مسی معمولا در صنعت ساخت و ساز برای خطوط های برودتی در سیستم های HVAC (گرمایش، سرمایش و تهویه هوا) و خطوط آبرسانی در صنایع استفاده می شود.

لوله های مس می توانند به عنوان مس نرم یا سفت ساخته شوند و همچنین اتصالات بسیار خوبی در برابر خوردگی و آسب دیدگی هستند. لوله مسی در در ۴ نوع  K، L، M وDWV   در ساخت و سازهای مسکونی و تجاری مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع لوله مسی:

لوله مسی نوع K ضخیم ترین دیواره را نسبت به انواع دیگر لوله مسی دارد. این نوع لوله به شکل کلاف و شاخه ای در بازار موجود بوده و از طریق اتصالات، جوشکاری و فشرده سازی قابل استفاده می باشد.

استفاده از آن برای خطوط اصلی آب و تاسیسات زیرزمینی توصیه می‌شود. لوله‌ مسی نوع K برای استفاده در لوله‌های انتقال گازهای طبیعی تایید نشده است زیرا گاز می‌تواند به اتصالات لوله‌ها آسیب برساند.

لوله مسی نوع L برای استفاده در لوله کشی داخلی، حفاظت از آتش و برخی از کاربردهای HVAC استفاده می شود و به صورت کلاف و شاخه ای در دسترس است و می توان از آن از طریق اتصالات استفاده کرد.

نوع L رایج ترین نوع لوله کشی مس محسوب می شود، زیرا در بسیاری از کاربردها می توان از آن استفاده کرد. از این نوع لوله های مسی برای تعمیر یا تعویض خطوط قدیمی آب استفاده می شود.

نوع L همچنین می تواند در خارج از خانه مورد استفاده قرار گیرد که مستقیما در معرض آب و هوا باشد. مس نوع L از نوع K نازک تر است اما ضخیم تر از نوع M است.

لوله مسی نوع M از هر دو نوع K و L نازک تر بوده و بیشتر برای سرویس های آب خانگی و سیستم های خلاء قابل استفاده می باشد. لوله های نوع M به دلیل قیمت نسبتا پایین، برای نیازهای ساختمان های مسکونی طرفدار زیادی دارند. یک دیوار نازک تر به معنی مس کمتر و در نتیجه قیمت کمتر می باشد. مس نوع M با کدهای لوله کشی در همه مناطق و برنامه ها مجاز نیست.

لوله  مسی DWV برای لوله های تخلیه و تهویه در بسیاری از خانه های قدیمی استفاده شده است وتمامی آن ها با لوله های پلاستیکی PVC یا ABS در ساخت و ساز مدرن جایگزین شده است.

این نوع لوله ها فقط برای کاربردهای روی سطح زمین مناسب است و دارای تحمل فشار کم از ۱۰ تا ۱۵ پوند در هر اینچ مربع (psi)  می باشند که بسیار پایین تر از فشار آب اکثر لوله کشی های آب شهری است. لوله DWV معمولا دارای رنگ زرد جهت تشخیص آن از نوع M می باشد.

کاربرد لوله مسی:

مقاومت بالا: مس می تواند درجه حرارت و فشار شدید بالا و پایین را تحمل کند و در معرض اشعه ماورا بنفش، دما و اکسیژن محیط های خارجی مقاوم است.

امکان استفاده در اکثر صنایع: از لوله مس در بسیاری از صنایع و خدمات استفاده می شود: آب آشامیدنی، گرمایش منزل (سنتی و تابشی)، گاز، گازهای پزشکی، سیستم های انرژی خورشیدی، آب پاش های آتش نشانی، سیستم های تهویه مطبوع و...

صرفه جویی در مصرف انرژی: لوله های مسی بهترین ماده برای تبادل گرما (یا مایعات سرد) هستند.

قابل بازیافت: در موارد تخریب یا نوسازی، می توان لوله مسی را ۱۰۰٪ بدون افت عملکرد بازیافت کرد. بنابراین، حجم زباله در محل دفن زباله، افزایش نمی یابد.

ظاهرزیبا: لوله مسی را می توان در قسمت بیرونی دیوار نصب کرد و به لطف ظاهر جذاب آن، حتی می توان لوازم جانبی آشپزخانه و سرویس بهداشتی زیبایی مانند رادیاتورهای دیواری ساخت.

دسترسی آسان: لوله های مسی و اتصالات مسی مطابق با استانداردهای جهانی هستند. آنها در تمام بازارهای اروپا در دسترس هستند.

آب آشامیدنی: قرن ها است که از لوله مس برای انتقال آب آشامیدنی استفاده می شود. لوله مس می تواند فقط یون های مس را در آب آزاد کند، که برای متابولیسم بدن ما لازم است.

مزایای لوله حرارتی مس:

. انتقال حرارت فوق العاده و سریع

. نرخ سریع انتقال حرارت

. یکنواخت بودن توزیع دما در بدنه

. ساختار ساده با هزینه ساخت پایین

. فشردگی، ضریب اطمینان و بازدهی بالا

. اتلاف گرمای بسیار پایین

. با محیط زیست بسیار سازگار

اگر بخواهیم لوله استیل را از نظر قیمت با لوله مسی مقایسه کنیم می توانیم بگوییم با توجه به مزایای بیشتر لوله مسی نسبت به لوله استیل، قیمت آن به مراتب بیشتر از قیمت لوله استیل می باشد.

آهن اول انواع لوله مسی را با بهترین کیفیت ارائه می دهد. جهت دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان ما(۰۲۱۴۹۲۰۴) در ارتباط باشید.


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید