باغات حریم منطقه۲ صاحب شناسنامه شد

باغات حریم منطقه۲ صاحب شناسنامه شد
باغات حریم منطقه۲ صاحب شناسنامه شد

باغات حریم منطقه۲ صاحب شناسنامه شد

 بانک اطلاعات باغات حریم منطقه۲ راه اندازی شد.
شهردار منطقه۲ گفت: باغات واقع در محدوده ی حریم منطقه۲ صاحب شناسنامه شده و مشخصات آنها بر روی سامانه تحلیل اطلاعات مکانی بارگذاری شد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه۲ ، مهدی صالحی با اشاره به اینکه صیانت و حفظ هویت باغات شهری از مهم‌ترین اولویت‌های مدیریت شهری است ،گفت: بدین منظور بانک اطلاعاتي و شناسنامه باغات حریم منطقه با تهيه و ثبت کليه اطلاعات توسط ستاد حریم منطقه تهيه و راه اندازي شد. 
شهردار منطقه۲ ادامه داد: شناسنامه باغات حریم شامل اطلاعات توصیفی مبنی بر مساحت و مختصات باغات و همچنین تعداد، نوع، محیط، بن و کیفیت درختان تهیه شده است.
وی با بیان اینکه مراحل اجرایی پروژه ایجاد پایگاه اطلاعاتی باغات در سال گذشته آغاز و اردیبهشت سالجاری به پایان رسید، گفت: نقشه‌هاي باغات محدوده حريم شهرداري منطقه با فرمت (GIS) تهیه شده است .
صالحی افزود: تمام اطلاعات مذکور در سامانه اطلاعات مكاني شهر تهران بارگذاری و امکان تسهیل در دسترسی به این اطلاعات فراهم شده است .
شهردار منطقه۲ خاطرنشان کرد: براساس داده های به دست آمده از ۹۶ باغ موجود در حريم منطقه، ۵۸ باغ در محدوده دركه و ۳۸ باغ در محدوده فرحزاد واقع شده است.
صالحی تهیه بانک اطلاعاتی جامع را از راهکارهای صیانت از باغات شهری و جلوگیری از هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز در باغات و اراضی حریم شهر برشمرد.
______________________________
برای دریافت جدید ترین اخبار با پایگاه خبری مهندسان شهر همراه باشید.


تگ ها


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید