بارش‌های پراکنده باران و وزش باد در نیمه شمالی کشور

  • صفحه اصلی
  • بارش‌های پراکنده باران و وزش باد در نیمه شمالی کشور
بارش‌های پراکنده باران و وزش باد در نیمه شمالی کشور
آب و هوای نیمه شمالی کشور

بارش‌های پراکنده باران و وزش باد در نیمه شمالی کشور

کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی، وضعیت جوی و آب و هوای امروز و روزهای آتی کشور را تشریح کرد. او اعلام کرد که امروز بارش‌های پراکنده باران و وزش باد در بخش‌هایی از اردبیل، گیلان، مناطق غربی مازندران و شمال آذربایجان‌های شرقی و غربی رخ می‌دهد. در ادامه، رفیعی اظهار داشت که روزهای جمعه و شنبه در ارتفاعات البرز و روز یکشنبه در آذربایجان‌های شرقی و غربی، سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی نیز همین شرایط پیش‌بینی می‌شود.

او توضیح داد که روز دوشنبه نیز رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود. رفیعی همچنین به اعلام کرد که در پنج روز آینده در شرق و شمال شرق کشور، همچنین جنوب شرق در برخی ساعات وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که ممکن است در مناطق مستعد سبب خیزش گردوخاک شود.

او همچنین توصیه کرد که هموطنان، به ویژه افراد سالمند و دارای بیماری‌های تنفسی و قلبی، در این شرایط از حضور در فضای باز خودداری کنند و از فعالیت‌های کویرنوردی در این مناطق پرهیز کنند. درباره وضعیت تهران، او اعلام کرد که آسمان امروز صاف است و در برخی ساعات وزش باد رخ می‌دهد. همچنین، بیشینه دمای پایتخت امروز ۲۹ و فردا ۳۰ درجه بالای صفر خواهد شد و کمینه دما نیز امروز به ۲۰ درجه بالای صفر رسیده است. در پایان، رفیعی اعلام کرد که خنک‌ترین منطقه کشور در قاسملو در استان کردستان با کمینه ۳ درجه بالای صفر ثبت شده و استان سمنان نیز کمینه دمای ۶ درجه بالای صفر را داشته است.


برای دریافت جدید ترین اخبار با پایگاه خبری مهندسان شهر همراه باشید.


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید