ایمن سازی بازار تهران

ایمن سازی بازار تهران
ایمن‌سازی بازار تهران

ایمن سازی بازار تهران

به نقل از دبیرخانه روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۲، در روز گذشته، دوشنبه، ۱۶ مردادماه، وحیدرضا انارکی محمدی، شهردار منطقه، در مصاحبه با خبرنگار صداوسیما اعلام کرد که طرح‌های جدیدی جهت بهبود ایمنی بازار تهران به تدابیر اجرایی درآمده‌اند. به این تأکید اشتباه نیست که با توجه به دستورات وزارت کشور در این زمینه، طرح‌های پیشنهادی منطقه ۱۲ به زودی به مقامات بالادستی ارائه و دریافت مصوبات قانونی می‌شوند.

انارکی محمدی، که در جلسه کمیته ایمنی بازار تهران در استانداری تهران به عنوان مسئول ایمنی و ساماندهی بازار تعیین شده بود، افزود: به اساس تصمیمات این جلسه، اکنون تمامی نهادهای ذی‌ربط از جمله سازمان اوقاف و امور خیریه، میراث فرهنگی، آتش‌نشانی و سایر نهادها آماده همکاری چندجانبه با شهرداری منطقه ۱۲ برای مدیریت بحران و بهبود وضعیت بازار تهران هستند.

درباره واحدهای تجاری که پس از ابلاغیه‌های قانونی برای ایمن‌سازی اقدام نکنند، انارکی محمدی اظهار داشت: این واحدها با اقدامات اطلاع‌رسانی به شکل نصب بنر و سایر اقدامات محیطی در محیط بازار به جامعه معرفی خواهند شد؛ همچنین اقدامات قانونی نیز در برابر آنها انجام خواهد شد.

وی تأکید کرد: اگر تصمیم‌گیری‌های قانونی برای شهرداری منطقه در این زمینه صورت گیرد، اقدامات اجرایی لازم به دستور اجرایی خواهند رسید. اما یکی از مسائل مهم و پیچیده در مسیر بهبود و ایمن‌سازی بازار تهران، تفاوت‌های نظری و حقوقی میان مالکان و مستأجران فروشگاه‌هاست که این امر از زمان‌های گذشته باعث کاهش سرعت نوسازی و بهبودی بازار تهران شده است. به نظر می‌رسد که لازم است تصمیمات قانونی برای حل این تفاوت‌ها اتخاذ شود.

او همچنین افزود: در حال حاضر، تعدادی از واحدهای تجاری در بازار تهران تحت اختیار سازمان اوقاف و امور خیریه قرار دارند که اختلافات مالکیت و اجاره در این موارد باعث تاخیر در فرآیند بازسازی بازار تهران شده است.


برای دریافت جدید ترین اخبار با پایگاه خبری مهندسان شهر همراه باشید.


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید