اولویت سازمان ملی زمین و مسکن واگذاری زمین با تراکم پایین است

  • صفحه اصلی
  • اولویت سازمان ملی زمین و مسکن واگذاری زمین با تراکم پایین است
اولویت سازمان ملی زمین و مسکن واگذاری زمین با تراکم پایین است
اولویت سازمان ملی زمین و مسکن

اولویت سازمان ملی زمین و مسکن واگذاری زمین با تراکم پایین است

ارسلان مالکی، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، اعلام کرد که تاکنون بیش از ۳۴ هزار هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن تامین شده است. او افزود که همه اراضی تامین شده، با در نظر گرفتن شرایط و موقعیت‌های مناطق مختلف، برای تولید مسکن در کشور به کار خواهند رفت.

با اشاره به سیاست دولت در ساخت و ساز پروژه‌های نهضت ملی مسکن با تراکم پایین، مالکی خواستار تسریع در الحاق زمین‌های تامین شده در بادرود شد تا کیفیت واگذاری و ساخت و ساز یک طبقه برای جوانان این شهرستان فراهم شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: بیش از ۲۴ هزار هکتار زمین در کل کشور در مرحله الحاق قرار دارند و تعیین تکلیف این اراضی می‌تواند کمک بزرگی به پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن در کشور باشد.

وی توضیح داد: تامین زمین برای ساخت مسکن موضوعی تخصصی و کارشناسی است و افزود: کار تامین زمین باید همراه با کارشناسی دقیق صورت پذیرد. اگر این کار بدون بررسی‌های دقیق و کارشناسی انجام شود، در آینده ممکن است با مشکلات زیادی روبرو شویم.

مالکی در این ارتباط اظهار کرد: مثلاً در ساخت و سازها باید اصول محیط زیست هر منطقه را رعایت کرد. همچنین، در اراضی درجه یک و دوی کشاورزی نمی‌توان ساخت و ساز کرد، زیرا این کار به امنیت غذایی مردم آسیب می‌رساند.

وی در پایان اعلام کرد: در شهرستان بادرود، زمین‌هایی به افراد واگذار شده بود که در مهلت مقرر در آنها ساخت و سازی صورت نگرفته بود. مدیران استان را خواستیم تا زمین‌ها از این افراد پس گرفته شوند و به افرادی که مشتاق ساخت مسکن هستند واگذار شوند.


برای دریافت جدید ترین اخبار با پایگاه خبری مهندسان شهر همراه باشید.


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید