انعقاد قرارداد تسهیلاتی بیش از ۲۷۸ هزار واحد نهضت ملی در بانک مسکن

  • صفحه اصلی
  • انعقاد قرارداد تسهیلاتی بیش از ۲۷۸ هزار واحد نهضت ملی در بانک مسکن
انعقاد قرارداد تسهیلاتی بیش از ۲۷۸ هزار واحد نهضت ملی در بانک مسکن
نهضت ملی مسکن

انعقاد قرارداد تسهیلاتی بیش از ۲۷۸ هزار واحد نهضت ملی در بانک مسکن

عباس حسینی، مدیرعامل بانک مسکن به تفصیل در مورد روند پرداخت تسهیلات آن بانک به اجرای طرح نهضت ملی مسکن پرداخت و اطلاعات زیر را ارائه داد:

از ابتدای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تاکنون، بانک مسکن توانسته است که یک میلیون و ۶۷ هزار و ۱۰۸ نفر را به عنوان متقاضی مسکن به حساب خود افتتاح کند. همچنین، تعداد واحدهایی که قراردادهای تسهیلاتی آنها منعقد شده، معادل ۲۷۸ هزار و ۷۷۳ واحد است که معادل ۹۶ هزار و ۱۱۲ میلیارد تومان اعتبار را پوشش می‌دهد.

حسینی افزود: مجموع مبالغ واریزی به حساب سازندگان از محل آورده و تسهیلات، ۸۴ هزار و ۹۷۹ میلیارد تومان است. تا کنون، ۴۸ هزار و ۱۷۶ میلیارد تومان از تسهیلات و ۳۶ هزار و ۸۰۳ میلیارد تومان از آورده به حساب سازندگان نهضت ملی مسکن پرداخت شده است.

وارد کردن تسهیلات نهضت ملی مسکن به مجاری قانونی و با معرفی وزارت راه و شهرسازی به متقاضیان واجد شرایط، بخشی از عملکرد بانک مسکن بوده است. بر اساس قانون جهش تولید مسکن، بانک‌ها موظف به اختصاص سالانه ۳۶۰ هزار میلیارد تومان از تسهیلات بانکی به بخش مسکن می‌شوند. بانک مسکن با ارائه آمارهای اعتباری خود، توانسته است بخش عمده تعهدات خود در زمینه پرداخت تسهیلات را انجام دهد.


برای دریافت جدیدترین اخبار با پایگاه خبری مهندسان شهر همراه باشید.


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید