انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران و مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی

  • صفحه اصلی
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران و مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی
انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران و مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی
سازمان نظام مهندسی:

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران و مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی

در یک نشست هم‌اندیشی بین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران و مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، به حضور دکتر حیدری معاون وزیر و رئیس مرکز تحقیقات، مهندس کریمی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، دیگر معاونین و مدیران دو نهاد برگزار شد.

در این جلسه، مهندس کریمی آنچه به اهمیت آموزش مهندسان اشاره کرد و تاکید کرد که نیازمندیم که سبک آموزش‌ها تجدیدنظر شود و به‌روزرسانی شود. وی اظهار داشت که بسیاری از دوره‌های آموزشی که در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قرار دارند، نوآوری‌های جدیدی را به دانش مهندسان اضافه نمی‌کنند، بنابراین نیاز است که با کمک یکدیگر، تغییراتی در سبک آموزش‌ها ایجاد کنیم که عملیاتی‌محور باشند، به عنوان مثال تشکیل کارگاه‌های فنی.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران ادامه داد: موضوع دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد، اصلاحات در محتوای مقررات ملی ساختمان است. برخی از مقررات هنوز عملیاتی نیستند و ما انتظار داریم که مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی تدوین راهنماهای عملیاتی مقررات ملی ساختمان را انجام دهد.

وی افزود: تبیین لزوم استفاده از مصالح نوین در ساختمان‌سازی نیز مورد توجه است. اگرچه تغییراتی در قوانین و مقررات به‌منظور تشجیع به استفاده از مصالح نوین ایجاد شده است، اما همچنان نیازمندیم که در ساختمان‌های جدید از مصالح نوین استفاده شود و این موضوع به‌طور کامل تشریح شود.

همچنین، مهندس کریمی آنچه به برنامه‌ریزی برای برچسب رده انرژی اشاره کرد و گفت که نظام مهندسی ساختمان نیاز به همکاری در این زمینه دارد. این هدف در آینده به منظور ایجاد هماهنگی بیشتر بین سازمان نظام مهندسی ساختمان و مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی پیگیری خواهد شد.

به علاوه، در این نشست به تدوین آیین‌نامه‌های تخریب و آواربرداری با کمک سازمان نظام مهندسی ساختمان نیز اشاره شد. همچنین، حضور نمایندگان سازمان نظام مهندسی در کمیته‌های تخصصی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برای بهبود همکاری و هم‌افزایی مطرح شد.

برای دریافت اخرین اخبار با پایگاه خبری مهندسان شهر همراه باشید.


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید