انتقاد چمران از بانک مرکزی و دولت

انتقاد چمران از بانک مرکزی و دولت
بعد از دفاع زاکانی از دولت، چمران انتقادی را در همان زمینه به دولت و بانک مرکزی وارد کرد

انتقاد چمران از بانک مرکزی و دولت

علیرضا زاکانی در روز دوشنبه اعلام کرده بود که هفته آینده قرار است تفاهمنامه‌ای برای ساخت تراموا با طول 18 کیلومتر در مسیر پایانه شرق تا میدان آزادی امضا شود. اما دیروز مهدی چمران اعلام کرد که "شورا و شهرداری هنوز به نتیجه نهایی درباره احداث تراموا نرسیده‌اند." به طوری که طبق گفته چمران، در هفته آینده شورای شهر به مدت یک هفته به تعطیلات تابستانی می‌روند.

بنابراین، باید صبر کرده و دید که آیا تفاهمنامه ساخت تراموا با طرف خارجی هفته آینده امضا می‌شود یا خیر؟

رییس شورای اسلامی شهر تهران در نشست علنی شورای شهر، انتقاداتی را درباره تخصیص اعتبار برای خرید اتوبوس جدید و تامین واگن مترو از کارشکنی‌های بانک مرکزی اعمال کرد و به دولت گفت: "ما و مردم از دولت عزیز گلایه‌مندیم، این شوخی نیست و گلایه جدی ماست." در جلسه شورای ششم، وی همچنین به نامگذاری روزی به نام شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در تقویم رسمی کشور اشاره کرد و از عدم توجه به وظایف و ماموریت‌های این نهادها در جهت آشنا کردن عموم به انجام فعالیت‌هاشان انتقاد کرد. وی اظهار داشت: "این دو نهاد منشأ خدمت به مردم هستند و بارهای بزرگی را از روی دوش دولت برداشته‌اند و برمی‌دارند."

رییس شورای شهر تهران در نقد به برخی نگاه‌های جانبدارانه به مجموعه‌های خدمت‌رسان مانند شوراها و شهرداری‌ها تأکید کرد: برخی وزارت‌خانه‌ها ضد شوراها و شهرداری‌ها هستند و نیاز است که پس از سال‌ها، نگاه خود را به مدیریت شهری تغییر دهند. چمران تأکید کرد که اگر مشکلات مترو و خرید واگن حل شود، قول داده است شیرینی بدهد. او اظهار داشت: "متاسفانه دولتی که برای او سر و دست می‌شکنیم به خوبی کار خود را انجام نداده، بانک مرکزی در امر اختصاص اعتبار کوتاهی می‌کند و ما و مردم گلایه داریم و این شوخی نیست و گلایه جدی ماست." وی تأکید کرد که باید از هر فرصتی برای خدمت به مردم استفاده شود و قدرت این بخش‌ها زوال‌پذیر است. او توصیه کرد که باید یک کار درست انجام شود و مشکل مردم شهر حل شود، و امیدوار بود که صدای درخواست شورای شهر به گوش دولتمردان برسد.

در نشست خبری، زاکانی نیز اعلام کرده بود که در سال ۱۳۹۵، مصوبه‌ای برای تخصیص ۶۳۰ دستگاه واگن به شهر تهران در نظر گرفته شده بود. او افزوده بود که در سال گذشته توانسته‌اند با سازمان مدیریت تفاهم‌نامه‌ای امضا کنند و دولت تعهدات خود را به طور کامل انجام داده است. درصدی از مبلغ تفاهم‌نامه توسط شرکت خارجی به عنوان پیش‌پرداخت به آنها تعلق خواهد گرفت و در دو ماه آینده این مبلغ به حساب شرکت خارجی واریز خواهد شد.

_____________________________________________

برای دریافت جدید ترین اخبار با پایگاه خبری مهندسان شهر همراه باشید.


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید