امکان نوسازی بافت های تاریخی فراهم شد

امکان نوسازی بافت های تاریخی فراهم شد

امکان نوسازی بافت های تاریخی فراهم شد

محمد اسلامی امروز در حاشیه همایش «صنعت ساخت» در جمع خبرنگاران با بیان اینکه متأسفانه در ساخت و ساز، مصالح به مقدار زیادی مصرف می‌شود و بهره وری آن پایین بوده و زمان ساخت بالاست، گفت: برای رفع این مشکلات، صنعتی سازی باید در دستور کار قرار گیرد و شرکت‌های دانش بنیان ما توانسته اند در صنعتی سازی، نقش خوبی ایفا کنند. از سازندگان و مهندسان مشاور دعوت می‌کنم که از این الگوهای صنعتی سازی در ساخت و سازهای خود استفاده کنند چرا که در شرایطی که در زلزله‌های بالای ۵ ریشتر جداره‌ها و دیواره‌های جداکننده سازه‌های فعلی تخریب می‌شوند، باید از این الگوها استفاده شود که اگرچه کمی گران‌تر هستند، اما آسیب پذیری آنها کمتر است.

وی در خصوص صادرات خدمات فنی و مهندسی گفت: سهم ما از بازار خدمات فنی و مهندسی دنیا تنها یک میلیارد دلار بوده که بسیار کم است ضمن اینکه ورود به حوزه صادرات خدمات فنی و مهندسی می‌تواند دانش فنی و مهندسی ما را نیز ارتقا دهد.

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به پرسشی درباره قیمت مسکن گفت: قیمت مسکن متأثر از سایر مؤلفه‌های اقتصادی است. ما در وزارت راه و شهرسازی، موتور محرکه بخش عمران را دنبال می‌کنیم از این رو سالانه ۲۰ هزار میلیارد تومان در بخش زیرساخت‌های عمرانی هزینه می‌شود و بخش خصوصی نیز ۸۰ هزار میلیارد تومان در بخش مسکن هزینه می‌کند بنابراین تحولات بازار مسکن متأثر از شرایط گوناگونی است.

اسلامی درباره توافق اخیر وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و میراث فرهنگی در نوسازی بافت‌های فرسوده اظهار داشت: با وزارت میراث فرهنگی توافق کرده ایم تا محدوده‌های بیشتری را که در حال حاضر تحت عنوان «بافت تاریخی» فریز شده اند، آزادسازی کنند و مردم بتوانند متناسب با شرایط همان بافت، اقدام به ساخت و ساز کنند اما قرار نیست برج سازی شود.

وی در پاسخ به پرسشی درباره ساخت مسکن‌های ۲۰ تا ۳۰ متری از سوی شهرداری گفت: ما در وزارت راه و شهرسازی این طرح را ارائه نکرده ایم، از کسانی که این طرح را داده اند، درباره این موضوع سوال کنید.

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به پرسش درباره موافقت وزارت راه و شهرسازی با افزایش وام مسکن از محل اوراق تسهیلات گفت: من به عنوان عضو شورای پول و اعتبار با افزایش وام خرید و ساخت مسکن از محل اوراق گواهی حق تقدم موافق بودم تا از این مسیر، قدرت خرید مردم افزایش یابد.


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید