الحاق ۲۶ هکتار اراضی دولتی به محدوده شهر آران و بیدگل در راستای قانون جهش تولید مسکن

  • صفحه اصلی
  • الحاق ۲۶ هکتار اراضی دولتی به محدوده شهر آران و بیدگل در راستای قانون جهش تولید مسکن
الحاق ۲۶ هکتار اراضی دولتی به محدوده شهر آران و بیدگل در راستای قانون جهش تولید مسکن
در جلسه شورای عالی شهرسازی ومعماری ایران تصمیم‌گیری شد؛

الحاق ۲۶ هکتار اراضی دولتی به محدوده شهر آران و بیدگل در راستای قانون جهش تولید مسکن

در جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، مصوبه الحاق منفصل حدود ۲۶ هکتار اراضی دولتی به محدوده شهر آران و بیدگل در شرق شهر به تأیید رسید. این مصوبه به منظور اجرای قانون جهش تولید مسکن به تصویب رسیده و طرح تفصیلی اراضی مذکور با رعایت چهارچوب مشخص شده در جلسه به تائید کمیسیون ماده ۵ شورای عالی شهرسازی و معماری ایران خواهد رسید.

در این جلسه، الحاق منفصل حدود ۲۶ هکتار اراضی دولتی به شهر آران و بیدگل مورد بررسی قرار گرفته و با توجه به مصوبه کمیته فنی شماره یک و تأیید کمیسیون ماده ۵، این مصوبه به تصویب رسیده است.

ضمناً لازم به ذکر است که موارد زیر در اجرای این مصوبه مورد تأکید و اهمیت ویژه‌ای قرار گرفته‌اند:

1. برای پیشگیری از حرائم احتمالی مرتبط با خطوط انتقال حامل‌های انرژی که ممکن است با زمین متداخل شوند، نظر مراجع ذی‌ربط درخصوص این موضوع حتماً در اسناد در نظر گرفته شود.


2. موقعیت بستر و حریم سه رشته قنات متروک که با زمین متداخل می‌شوند، باید مطابق با اعلام نظر شرکت آب منطقه‌ای استان در تهیه طرح تفصیلی در نظر گرفته شود.

3. دسترسی به محور موجود در شرق اراضی (محور محقق) و حریم لازم‌الرعایه آن بر اساس اطلاعات اداره کل راهداری استان مورد اعمال قرار گیرد.

4. تأمین آب برای این واحدها صرفاً از مصرف منابع موجود شهری صورت خواهد گرفت.

5. ظرفیت واحدپذیری اراضی الحاقی به مقدار ۱۳۰۰ واحد مسکونی و با توجه به تأمین سرانه‌های خدماتی مقیاس محله و ناحیه تعیین شده است.

در پایان، به اطلاع می‌رسانیم که اجرای ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن به دستور اداره کل راه و شهرسازی استان موکول شده است و تأمین مازاد زمین مورد نیاز جهت متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن از اراضی دولتی واگذار شده قبلی در دستور کار اداره کل راه و شهرسازی استان قرار خواهد گرفت.

برای دریافت آخرین اخبار با پایگاه خبری مهندسان شهر همره باشید.


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید