الحاق 43 هکتار اراضی به محدوده شهر تایباد برای تولید مسکن

  • صفحه اصلی
  • الحاق 43 هکتار اراضی به محدوده شهر تایباد برای تولید مسکن
الحاق 43 هکتار اراضی به محدوده شهر تایباد برای تولید مسکن
تولید مسکن

الحاق 43 هکتار اراضی به محدوده شهر تایباد برای تولید مسکن

دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری، در مکاتبه‌ای با استاندار خراسان‌رضوی، مصوبه‌ی شورا را در مورد مغایرت‌های اساسی طرح تفصیلی با طرح جامع شهر تایباد ابلاغ کرده است.

این مصوبه اقتضا می‌کند که دو پهنه به مساحت‌های ۳۱ و ۱۲ هکتار به محدوده شهر تایباد الحاق شود. همچنین، مصوبه تایید می‌کند که طرح تفصیلی اراضی مذکور با سقف ظرفیت حدود ۲,۵۰۰ واحد در قالب الگوی سکونت کم تراکم (ویلایی) ایجاد شود و تا تأیید کمیسیون ماده پنج اجرایی نشود.

در متن این مصوبه تاکید شده است:

·       باید کل مساحت اراضی معرفی شده به عنوان "حریم کمی" کال مرغاب از اراضی الحاقی کاسته شود، و همچنین بخش‌های دارای تداخل با "حریم کمی" کال از اراضی الحاقی حذف شوند.

·       حریم احتمالی یگان‌های نظامی و انتظامی مستقر در شرق اراضی باید مطابق نظر اداره کل منطقه‌ای وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح (خراسان) اعمال شود.

·       سرانه خدماتی طرح باید طبق حداقل میزان مصوبه شورای‌عالی در خصوص تعاریف و مفاهیم کاربری‌های شهری و تعیین سرانه آن‌ها تأمین شود.

همچنین، تأکید شده است که باید از "اراضی تاغ‌زارها" در سمت شرقی شهر به عنوان ذخیره راهبردی محیط‌زیست منطقه‌ای مراقبت شود و از هرگونه توسعه و بارگذاری در این عرصه‌ها تحت هر عنوانی جلوگیری شود. این اراضی همچنان در فرآیند تجدیدنظر طرح جامع در حریم تثبیت قرار خواهند گرفت.

 


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید