افزایش سقف وام صنعتی‌سازی و رونقی نو در بازار ساخت و ساز

  • صفحه اصلی
  • افزایش سقف وام صنعتی‌سازی و رونقی نو در بازار ساخت و ساز
افزایش سقف وام صنعتی‌سازی و رونقی نو در بازار ساخت و ساز
افزایش تسهیلات ساخت مسکن!

افزایش سقف وام صنعتی‌سازی و رونقی نو در بازار ساخت و ساز

به گزارش مهندسان شهر، در جلسه اخیر شورای عالی پول و اعتبار، سقف تسهیلات ساخت مسکن افزایش یافت. با این افزایش ۳۵ درصدی، میزان تسهیلات ساخت مسکن صنعتی به ۸۰۰ میلیون تومان رسیده است. اما این افزایش تسهیلات فقط برای واحدهایی است که به صورت صنعتی ساخته می‌شوند. این موضوع باعث شده است که بسیاری از سازندگان به دلیل افزایش قیمت تمام شده ساخت مسکن و هزینه‌های صنعتی بالا، تمایلی به ورود به این طرح ساخت صنعتی نداشته باشند. بازار ساخت مسکن، به خصوص در حوزه مصالح ساختمانی، با افزایش قیمت روبرو شده است که منجر به چند برابر شدن هزینه‌های سازندگان شده است.

قبل از این، در ۱۲ شهر اصلی ایران سقف تسهیلات ساخت مسکن برای سازندگان حرفه‌ای با استفاده از فناوری نوین، ۶۰۰ میلیون تومان به ازای هر واحد بود. اکنون با افزایش ۳۵ درصدی سقف تسهیلات، مبلغ این وام به ۸۱۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

اعلام شده است که این افزایش ۳۵ درصدی تنها مختص شهرهای مذکور نبوده و ممکن است برای کل کشور صادر شود. همچنین، قبل از این، سازندگان غیرحرفه‌ای که از فناوری نوین ساخت استفاده نمی‌کنند، تسهیلات به مبلغ ۵۵۰ میلیون تومان دریافت می‌کردند. همچنین سازندگان دیگر نیز تسهیلاتی به مبلغ ۴۵۰ میلیون تومان بدون سپرده ساخت دریافت می‌کنند.

در شهرها و استان‌هایی با جمعیت بالای ۲۰۰ هزار نفر، سقف تسهیلات به‌ترتیب با مبالغ ۵۰۰ میلیون تومان، ۴۵۰ میلیون تومان، ۴۰۰ میلیون تومان و ۳۵۰ میلیون تومان به‌ازای هر واحد قابل پرداخت است. در شهرهای با جمعیت کمتر از ۲۰۰ هزار نفر نیز سقف تسهیلات در چهار حالت ذکرشده به‌ترتیب ۴۵۰ میلیون، ۴۰۰ میلیون، ۳۵۰ میلیون و ۳۰۰ میلیون تومان است.

___________________________________________________________

برای دریافت جدید ترین اخبار با پایگاه خبری مهندسان شهر همراه باشید.


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید