افزایش 30درصدی تعرفه خدمات نظام فنی روستایی

  • صفحه اصلی
  • افزایش 30درصدی تعرفه خدمات نظام فنی روستایی
افزایش 30درصدی تعرفه خدمات نظام فنی روستایی

افزایش 30درصدی تعرفه خدمات نظام فنی روستایی

افزایش 30درصدی تعرفه خدمات نظام فنی روستایی

مهندسان شهر : پیرو مصوبات دومین جلسه هیأت استان قزوین که در شهریور سال جاری برگزار شد ، نرخ خدمات فنی روستایی از ابتدای دی ماه 1400، 30درصد افزایش قیمت خواهد داشت . از مصوبات مهم دیگر این جلسه مسئله شفاف سازی ارجاع ناظرین نظام فنی روستایی می‌باشد .

دومین جلسه هیات استان مورخ ۶/۶/۱۴۰۰ با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، مدیر کل راه و شهرسازی، مدیر کل دفتر فنی امور عمرانی حمل و نقل و ترافیک استانداری، شهردار قزوین، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین، مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سامانه نظام فنی روستایی و رئیس نظام کاردانی استان  برگزار گردید.

مصوبات جلسه:

1- موضوع بازنگری نرخ خدمات نظام فنی روستایی:

مقرر گردید، نرخ این خدمات از تاریخ ۱/۷/۱۴۰۰ به میزان پنجاه درصد و از تاریخ ۱/۱۰/۱۴۰۰ به میزان سی درصد افزایش پیدا کند.

در رابطه با خدمات مهندسی ساختمان‌های سه سقف و بیشتر در طرح نظام فنی روستایی تاکید گردید، از طریق سامانه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی طی روندی مشابه با روند موجود در سامانه سازمان نظام مهندسی استان ارجاع نظارت به ناظرین انجام گردد.

2- لزوم موضوع شفاف سازی نحوه ارجاع فنی روستایی:

مقرر گردید، بصورت مستمر لیست تمامی کارهای ارجاع شده به ناظرین نظام فنی روستایی طی گزارشات فصلی به اداره کل راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی ساختمان ارسال شود و هم‌چنین لیست کارهای ارجاع شده طی سه سال اخیر به اداره کل راه و شهرسازی استان ارائه گردد .

به منظور اعمال نظارت بر نحوه ارجاع کار در سامانه خدمات روستایی تاکید گردید، دسترسی متناسبی به اداره کل راه و شهرسازی استان با هماهنگی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور داده شود و جلسه ای با حضور نمایندگان اداره کل راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در رابطه با نحوه و چگونگی کیفیت این دسترسی تشکیل گردد.

به منظور اعمال نظارت بر نحوه ارجاع کار در سامانه خدمات روستایی تاکید گردید، دسترسی متناسبی با اداره کل راه و شهرسازی استان با هماهنگی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور داده شود.

3- موضوع افزایش تعداد ناظرین روستایی در استان:

با توجه به اعلام نیاز انجام شده از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و نظر به اینکه تنها تعداد صد نفر متقاضی در این رابطه از سوی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مراجعه نموده اند، مقرر گردید، کلیه افراد مندرج در این لیست صد نفره مشروط به داشتن پروانه اشتغال به کار و بدون اخذ مصاحبه و یا آزمون، نسبت به درج صلاحیت نظارت روستایی در پروانه اشتغال آنها اقدام گردد.

4- موضوع خدمات مهندسی در کاربریهای صنعتی، تولیدی و دامداری:

مقرر گردید، بعد از اخذ پیشنهاد کتبی به انضمام گزارش توجیهی از سازمان نظام مهندسی در رابطه با کاهش میزان ضریب اعمال در ظرفیت اشتغال به کار در مورد خدمات مهندسی در کاربری‌های صنعتی، تولیدی و دامداری، موضوع مجدد در جلسه آتی هیئت ۴ نفره مطرح گردد.

5- ارجاع نظارت در شهرهای درجه چهار:

مقرر گردید امور مربوطه تا اطلاع ثانوی مطابق روند قبلی انجام گردد و پیشنهادات سازمان نظام کاردانی و سازمان نظام مهندسی بعد از طرح در کارگروه، مجدد در دستور کار آتی جلسه هیئت ۴ نفره قرار گیرد.


منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید