افراد فاقد صلاحیت در ساختمان سازی ؛ چالش جامعه مهندسی

  • صفحه اصلی
  • افراد فاقد صلاحیت در ساختمان سازی ؛ چالش جامعه مهندسی
افراد فاقد صلاحیت در ساختمان سازی ؛ چالش جامعه مهندسی

افراد فاقد صلاحیت در ساختمان سازی ؛ چالش جامعه مهندسی

نقل از تی نیوز:

در جلسه هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان با عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، بیان کرده: یکی از مهم ترین چالش های حوزه مهندسی، دخالت افراد فاقد صلاحیت در امور مهندسی هستند، در حالی که بر اساس قانون، دخالت افراد فاقد صلاحیت تخلف محسوب می شود و باید مورد پیگرد قضایی قرار بگیرد اما متاسفانه نه تنها این امر صورت نمی گیرد، بلکه این افراد حمایت هم می شوند.
وی تاکید کرد: باید امور تخصصی را به دست مهندسان سپرد تا شاهد معضلات ساخت و سازهای غیراصولی و تبعات آن در جامعه نباشیم. همچنین معتقدیم قانون نظام مهندسی ظرفیت هایی دارد که از آن به درستی استفاده نشده است. یکی از آن ها که در مقررات ملی ساختمان آمده، به اجرای همه ساختمان ها توسط مجریان صاحب صلاحیت مربوط است؛ اما مشاهده می کنیم در اجرای ساختمان ها، مهندسان کم ترین دخالت را دارند که این موضوع سبب گرانی و بی کیفیت شدن مسکن ها می شود.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان، امور رفاهی و بیمه مهندسان را از دیگر مشکلات این قشر عنوان کرد و افزود: انتظار جامعه مهندسی این است که در کنار پیگیری قانون بیمه کارگری در مجلس شورای اسلامی، به مهندسان نیز توجه شود؛ چراکه بخشی از درآمد پروانه ساختمانی به بیمه تامین اجتماعی اختصاص می یابد و می توان از این ظرفیت استفاده کرد.
این مسئول بر ضرورت توجه به کارت مهارت کارگران و استاندارد مصالح ساختمانی در صنعت ساخت و ساز تاکید کرد و افزود: اخیرا طرحی با موضوع ممنوعیت صدور و تمدید پروانه اشتغال به کار شاغلان و بازنشستگان اعلام شده که تصویب آن، این صنعت را از تجربه فعالان این عرصه دور می کند


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید