افتتاح بخش های جدید درمانگاه های شرکت شهر سالم در منطقه 19

  • صفحه اصلی
  • افتتاح بخش های جدید درمانگاه های شرکت شهر سالم در منطقه 19
افتتاح بخش های جدید درمانگاه های شرکت شهر سالم در منطقه 19
افتتاح جدید

افتتاح بخش های جدید درمانگاه های شرکت شهر سالم در منطقه 19

 

امیر حاجی نورمحمدی، مدیرعامل شرکت شهر سالم اعلام کرد که در آستانه برگزاری چهل و هشتمین رویداد امید و افتخار شهرداری تهران، بخش‌های درمانی جدید در درمانگاه‌های شرکت شهر سالم تحت قالب بسته‌های متنوع، راه‌اندازی خواهد شد.

وی اضافه کرد: رویداد امید و افتخار در روز شنبه با شروع ساعت ۱۰ صبح در درمانگاه شهرداری منطقه ۱۹ برگزار خواهد شد. این درمانگاه یکی از دو مرکز درمانی این منطقه است که در سال ۱۳۷۴ در منطقه خانی‌آباد نو با مساحت تقریبی ۶۰۰ مترمربع و زیرساختی به مساحت حدود ۸۰۰ مترمربع در سه طبقه ایجاد شد. این مرکز به دلیل موقعیت جغرافیایی منحصربه‌فرد خود، همچنین از کارکنان مناطق ۱۶ و ۱۸ که به کلینیک‌های شهرداری دسترسی ندارند، خدمات ارائه می‌کند.

وی توضیح داد: بخش‌های متعددی در این درمانگاه به صورت عمومی، تخصصی و فوق تخصصی خدمات درمانی را ارائه می‌دهند که از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب به مخاطبان خدمت می‌دهند. به عنوان نمونه، بخش اورژانس با ظرفیت روزانه بیش از ۱۲۰ بیمار، بخش‌های کلینیکی از جمله قلب و عروق (همه روزه)، زنان و زایمان، ارتوپدی، مغز و اعصاب، متخصص عفونی و بیماری‌های گرمسیری، متخصص بیماری‌های داخلی، ارولوژی، چشم‌پزشکی، متخصص کودکان، متخصص گوش و حلق و بینی، متخصص پوست و مو و دندان‌پزشکی، همچنین بخش‌های پاراکلینیکی شامل داروخانه، رادیولوژی، سونوگرافی، آزمایشگاه، اپتومتری، ادیومتری و فیزیوتراپی نیز در این مرکز وجود دارد.

نورمحمدی اظهار داشت: تا سال ۱۴۰۱، در زمینه دندان‌پزشکی، این درمانگاه با دو یونیت و شیفت‌های کاری در هفته خدمات دندانی را ارائه می‌داد. اما با توجه به نیاز روزافزون به خدمات دندان‌پزشکی و اهمیت آن برای مردم و کارکنان شهرداری تهران، از اسفند ماه ۱۴۰۱، این بخش به عنوان اولویت اصلی در دستور کار قرار گرفت.

وی اضافه کرد: با توجه به افزایش تقاضا، بهبود و گسترش بخش دندان‌پزشکی انجام شد و تعداد یونیت‌ها به ۴ عدد افزایش یافت. همچنین تعداد دندان‌پزشکان عمومی و تخصصی نیز افزایش یافت و شیفت‌های کاری افزایش یافت تا به بهترین نحو به نیاز مراجعان پاسخ داده شود.

نورمحمدی گفت: از اسفند ماه ۱۴۰۱، بخش فیزیوتراپی نیز به منظور ارتقاء سطح خدمات و ارائه خدمات بهتر و کمیت بیشتر، تغییراتی داشته است. فضای این بخش بازسازی شده و تعداد کابین‌ه

ا افزایش یافته و با دستگاه‌های به روز و جدید تجهیز شده است. در حال حاضر، خدمات فیزیوتراپی با استفاده از جدیدترین روش‌ها و دستگاه‌ها در دو شیفت صبح و عصر در تمام روزهای هفته در این درمانگاه ارائه می‌شود.

وی توضیح داد: درمانگاه شهدای شهرداری منطقه ۱۹ نیز دارای بخش‌های پرستاری، پزشک عمومی و نوار قلب است و در سال گذشته بخش داروخانه نیز به این مرکز افزوده شده است.

نورمحمدی افزود: منطقه ۱۹ به عنوان دروازه ورودی به شهر تهران شناخته می‌شود و از مناطق با کمبود امکانات بهداشتی و درمانی به شمار می‌رود. تلاش‌ها و توجه‌های شهرداری تهران به توسعه و تجهیز این منطقه در زمینه خدمات بهداشتی و درمانی به منظور پاسخگویی به نیازهای مردم ادامه دارد.


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید