اعلام آمادگی سازمان نظارم مهندسی برای کاهش زمان صدور پروانه ساختمانی

  • صفحه اصلی
  • اعلام آمادگی سازمان نظارم مهندسی برای کاهش زمان صدور پروانه ساختمانی
اعلام آمادگی سازمان نظارم مهندسی برای کاهش زمان صدور پروانه ساختمانی
کاهش زمان صدور پروانه ساختمانی

اعلام آمادگی سازمان نظارم مهندسی برای کاهش زمان صدور پروانه ساختمانی

به گزارش مهندسان شهر و به نقل از صدا و سیما، حمزه شکیب، رئیس سازمان نظام مهندسی گفت: روند صدور پروانه ساختمانی در سازمان نظام مهندسی به سرعت طی می‌شود و کندی فرایند صدور در برخی استان‌ها به علت کوتاهی شهرداری‌ها است.

 شکیب افزود: وقتی مالکی قصد ساخت دارد ابتدا باید به شهرداری مراجعه کند تا بر اساس ضوابط طرح تفصیلی، پروانه ساختمانی دریافت کند.
رئیس سازمان نظام مهندسی با اشاره به اینکه مدت زمان صدور پروانه ساختمانی در شهر‌های مختلف متفاوت است؛ گفت: در برخی استان‌ها پروانه ساختمانی به سرعت صادر می‌شود، اما در برخی استان‌ها روند اداری به کندی پیش می‌رود.

 شکیب گفت: مشکل کندی روند صدور پروانه ساختمانی در برخی استان‌ها مربوط به شهرداری‌ها است. رئیس سازمان نظام مهندسی افزود: در فرایند صدور پروانه ساختمانی آنچه مربوط به سازمان نظام مهندسی است به سرعت طی می‌شود و در چند روز مهندسان ناظر، طراحان و ناظران معرفی می‌شوند، اما بروکراسی و روند کند برخی استعلامات از جمله فضای سبز در شهرداری ها، باعث شده تا صدور پروانه به کندی صورت گیرد.

 شکیب تاکید کرد: سازمان نظام مهندسی آمادگی دارد تا به سایر دستگاه‌های متولی صدور پروانه ساختمانی کمک کند تا در حداقل زمان ممکن، پروانه‌های ساختمانی صادر شود.

_____________________________________________________

برای دریافت جدید ترین اخبار با پایگاه خبری مهندسان شهر همراه باشید.

تگ ها


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید