اعطای ملک یا زمین جایگزین برای صاحبان خانه های فرسوده

  • صفحه اصلی
  • اعطای ملک یا زمین جایگزین برای صاحبان خانه های فرسوده
اعطای ملک یا زمین جایگزین برای صاحبان خانه های فرسوده
اعطای ملک یا زمین

اعطای ملک یا زمین جایگزین برای صاحبان خانه های فرسوده

محمد آئینی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری، در یک گفت‌وگو تازه، سیاست‌ها و تدابیر دولت در زمینه احیای بافت‌های فرسوده شهری و ایجاد واحدهای پایدار در این مناطق را تشریح کرده است. وی به تعداد واحدهای لرزان و ناایمن در بافت‌های فرسوده شهری اشاره کرده و نیاز به کمک به احیا و مقاوم سازی این بافت‌ها را برجسته کرده است.

آئینی اظهار داشته که حدود یک چهارم از سطح شهرهای ایران به بافت‌های فرسوده تعلق دارد و بیش از پنج میلیون و هفتصد هزار واحد مسکونی در این بافت‌ها قرار دارند. از این تعداد، حدود دو میلیون و ششصد پنجاه هزار واحد فرسوده و ناپایدار هستند.

وی تاکید کرده که نوسازی این واحدها چالش‌هایی دارد، زیرا مالکیت این املاک به مردم تعلق دارد و با دولت یا شهرداری‌ها نیست. به همین دلیل، دولت تلاش می‌کند با ارائه تسهیلات و امکانات مختلف به مردم این مناطق کمک کند تا واحدهای خود را نوسازی کنند.

آئینی افزوده که دولت اقدامات متعددی از جمله تسهیلات مالی، صدور مجوز ساختمانی، و ایجاد فضاهای عمومی و خدمات زیربنایی در بافت‌های فرسوده را به کار می‌گیرد تا سرمایه‌گذاری و نوسازی در این مناطق تشویق شود.

وی همچنین به تعیین تخفیف‌های ویژه برای مسکن‌سازان و مالکان واحدهای فرسوده اشاره کرده و اهمیت توجه به نقاط ضعف اقتصادی و نیازهای مردم در این مناطق را برجسته کرده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشته که با اجرای برنامه‌ها و تدابیر مذکور، تعداد واحدهای مسکونی نوساز در بافت‌های فرسوده شهری افزایش یافته و سرعت نوسازی افزایش پیدا کرده است.

آئینی نیز به اصلاحیه‌های قانونی اشاره کرده که به تصویب مجلس رسیده و تأثیر مثبتی بر سرعت نوسازی در بافت‌های فرسوده شهری داشته‌اند.

در پایان، او تأکید کرده که دولت به تشویق سرمایه‌گذاران و افراد به نوسازی و ترمیم بافت‌های فرسوده ادامه می‌دهد و برنامه‌های بیشتری برای بهبود شرایط این مناطق در دستور کار دارد.


برای دریافت جدیدرین اخبار با پایگاه خبری مهندسان شهر همراه باشید.

 


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید