اعتراض شرکت های حقوقی عضو سازمان به شیوه نامه تشخیص صلاحیت شرکت های حقوقی

  • صفحه اصلی
  • اعتراض شرکت های حقوقی عضو سازمان به شیوه نامه تشخیص صلاحیت شرکت های حقوقی
اعتراض شرکت های حقوقی عضو سازمان به شیوه نامه تشخیص صلاحیت شرکت های حقوقی

اعتراض شرکت های حقوقی عضو سازمان به شیوه نامه تشخیص صلاحیت شرکت های حقوقی

به گزارش مهندسان شهر :

تجمع اعتراضی مهندسان مشاور عضو نظام‌مهندسی در خصوص شیوه نامه تشخیص صلاحیت شرکت های حقوقی ابلاغی وزارت راه و شهرسازی
چندی پیش با ابلاغ شیوه نامه از سوی وزارت راه ٫ تقریبا شرایط کاری برای کل شرکت های مهندسین مشاور به سوی بن بست روانه شد .
البته چندی پیش مدیر کل دفتر توسعه و سرمایه مهندسی از مهلت دادن به شرکت ها جهت تطابق دادن خود با شیوه نامه جدید تشخیص صلاحیت خبر داد .
حال میپردازیم به وضعیت معیشت شرکتهای حقوقی :
 در سال ۱۳۹۹ کلا جواز های صادره ی بالای ۳۵۰۰ متر ۳۴۱ مورد بوده است . درواقع این برای این تعداد شرکت که  تعداد آن ها بیشتر از عدد ۱۵۰۰ میباشد بسیار ناچیز است . یعنی اکثر شرکت ها نتوانسته اند یک کار نظارت انتخابی برای خود اختیار کنند. 
وقتی تعدادی مهندس با تجربه با جمع شدن در کنارهم نمیتوانند معیشت شرکت خود را تامین کنند ٫ با ابلاغ این شیوه نامه جدید که هزینه شرکت های حقوقی را بسیار بالا تر میبرد و تقریبا غیر قابل انجام برایشان میباشد٫ فقط میتوان به این نتیجه رسید که نابودی اکثر شرکت ها را به دنبال دارد .
ضمن اینکه شرکت های عضو نظام مهندسی در این شرایط  نمیتوانند برای خود پروژه اخذ نمایند ورود دادن شرکت های برنامه بودجه ای به نظام مهندسی بسیااار جای تامل دارد . 
موضوع بعدی اینکه اداره کل راه و شهرسازی با یک فرصت  سه ماهه تا راه اندازی شیوه نامه ارجاع نظارت ٫ چگونه با این حجم از ساخت و ساز عدالت را بین شرکت های حقوقی فراهم آورد !!!.


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید