استفاده از مجری ذیصلاح برای ساخت بنا در تهران الزامی شد

  • صفحه اصلی
  • استفاده از مجری ذیصلاح برای ساخت بنا در تهران الزامی شد
استفاده از مجری ذیصلاح برای ساخت بنا در تهران الزامی شد

استفاده از مجری ذیصلاح برای ساخت بنا در تهران الزامی شد

به گزارش ایمنا ، سعید سعیدیان در این باره اظهار کرد: این تفاهم نامه به منظور اجرای شناسنامه فنی و ملکی ساختمان و الزام حضور سازندگان ذیصلاح به منظور افزایش کیفیت ساخت وساز و کاهش حوادث ساختمانی منعقد شده است.
وی یادآور شد: سازندگان ذی صلاح در دو بخش مهندسی و استادکاران و کارگران دارای صلاحیت از موارد مطرح و قیدشده در تفاهم نامه است.
سعیدیان تصریح کرد: بر اساس این تفاهم نامه، حضور سازنده ذیصلاح برای گروه های ج و د ساختمانی یا بناهای دارای بیش از ۶ طبقه با ارتفاع از روی زمین و مساحت بالغ بر پنج هزار مترمربع در تمامی مناطق اجباری و در منطقه ۲ برای تمامی گروه های ساختمانی الف، ب ، ج و د الزامی است.
وی خاطرنشان کرد: ساختمان ها از لحاظ اهمیت به چهار گروه الف، ب ، ج و د تقسیم بندی می شوند و در مورد هر یک از این گروه ها نیز مهندسین عمران و معماری متناسب با آنها در صلاحیت های نظارت و طراحی تعیین شده است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران گفت: گروه نخست ساختمانی الف برای بناهای دارای یک تا دو طبقه با حداکثر زیر بنای ۶۰۰ متر مربع، گروه ب برای ساختمان های سه تا پنج طبقه با حداکثر زیر بنای دو هزار متر مربع، ج برای بناهای ۶ تا ۱۰ طبقه با حداکثر زیر بنای پنج هزار متر مربع و د برای بیش از ۱۰ طبقه ارتفاع و بالغ بر پنج هزار متر مربع زیر بنا، تعیین شده است.
وی گفت: این تفاهم نامه به صورت آزمایشی، به مدت یک سال اجرا می شود تا در صورت حصول نتیجه در تمامی گروه ها و در همه مناطق تهران اجرا شود


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید