ارجاع ماده مربوط به تایین سقف اجاره بها مسکن به کمسیون عمران

  • صفحه اصلی
  • ارجاع ماده مربوط به تایین سقف اجاره بها مسکن به کمسیون عمران
ارجاع ماده مربوط به تایین سقف اجاره بها مسکن به کمسیون عمران
سقف اجاره بها مسکن

ارجاع ماده مربوط به تایین سقف اجاره بها مسکن به کمسیون عمران

به گزارش مهندسان شهر، در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی، نمایندگان برای بررسی طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی، گزارش کمیسیون عمران را مورد بررسی قرار دادند.

در طول بحث بر روی این طرح، رئیس مجلس شورای اسلامی، ماده ۸ این طرح را به منظور برطرف کردن ابهامات به کمیسیون عمران ارجاع داد و تاکید کرد که ابهامی که در بخش تعیین سقف افزایش سالانه اجاره و قرض الحسنه مسکن در ماده ۸ توسط آقایان زنگنه و وحیدی مطرح شده است، باید برطرف شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی، عباس قالیباف، اظهار داشت: توضیحاتی که ارائه شده است، قانع کننده نبود. مطابق این توضیحات، اگر قیمت مسکن از ۷۰ درصد میانگین تورم مصرف کننده در همان استان بیشتر باشد، باید در تعیین سقف افزایش سالانه اجاره و قرض الحسنه آن استان اقدام کرد. اما این تعریف قطعاً به بسیاری از استان‌ها اعمال نمی‌شود. به دلیل ابهامات موجود در این ماده، این را به کمیسیون ارجاع می‌دهم و تقاضا دارم تا این ماده با همکاری مرکز پژوهش‌ها اصلاح شده و در سامانه قرار گیرد.

بخشی از ماده ۸ این طرح نیز ذکر می‌کند که اگر قیمت مسکن از ۷۰ درصد میانگین تورم مصرف کننده در همان استان در ۲۴ ماه گذشته بیشتر باشد، نسبت به تعیین سقف افزایش سالانه اجاره و قرض الحسنه آن استان اقدام باید شود.

_________________

برای دریافت جدید ترین اخبار با پایگاه خبری مهندسان شهر همراه باشید.


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید