احضار متخلفان حوزه تولید مصالح

احضار متخلفان حوزه تولید مصالح

احضار متخلفان حوزه تولید مصالح

احضار متخلفان حوزه تولید مصالح

مهندسان شهر : طرح نظارت بر تولیدکنندگان تیرچه و بلوک در استان البرز به مرحله اجرایی رسیده و متخلفان در این حوزه شناسایی و بازخواست خواهند شد . به گفته مدیرکل استاندارد البرز برابر قانون با آن‌ها برخورد می‌شود .  

امیر حسین محتشم با اشاره به نشست مشترک اخیر کارشناسان اداره کل استاندارد و نظام مهندسی استان البرز بیان کرد: در این نشست ضرورت اجرای دقیق ضوابط قانونی و دقت عمل مهندسان ناظر به ویژه در خصوص نظارت بر مصالح ساختمانی مطرح و مورد تاکید قرار گرفت. متخلفان برای اعمال قانون به مراجع قضایی احضار می‌ گردند.

محتشم از شهروندان البرزی درخواست کرد، در صورت مشاهده و آگاهی از مکان واحد‌های زیر زمینی تولید مصالح ساختمانی غیر استاندارد، مراتب را به اداره کل استاندارد استان اطلاع دهند تا متخلفین شناسایی و تحت پیگرد قانونی قرار گیرند.

وی از شناسایی و معرفی یکی از واحد‌های غیر مجاز تولید تیرچه نامرغوب به مراجع قضایی خبر داد و افزود: دادگاه برای این متخلف حکم شش ماه حبس تعزیری و سیصد و شصت میلیون ریال جزای نقدی صادر کرد. وی خطاب به انبوه سازان و دیگر عوامل دست اندر کار ساخت‌وساز‌ها ادامه داد: تیرچه و خرپای تیرچه مشمول استاندارد اجباری است، لذا استفاده انواع نامرغوب این نوع مصالح ساختمانی خودداری کنند.

مدیر کل استاندارد البرز تصریح کرد: رعایت الزامات استاندارد ملی در استحکام بنا به ویژه در مقابل حوادث غیر مترقبه و طبیعی بسیار موثر است. کاربرد علامت استاندارد ایران نشانگر تعهد تولید‌کننده به رعایت ضوابط، موازین و استمرار انطباق مشخصات کالا با استاندارد ملی است. براساس قانون تولید، توزیع و فروش کالاهای مشمول استاندارد اجباری با کیفیت پایین تر از استاندارد یا بدون علامت استاندارد ایران ممنوع است.



برای دریافت جدید ترین اخبار با پایگاه خبری مهندسان شهر همراه باشید.

تگ ها


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید