اجرای ۳۰ ماهه ساخت مسکن قم یا سرانه های شهری در زمین های نهضت ملی پیش بینی شده اند.

  • صفحه اصلی
  • اجرای ۳۰ ماهه ساخت مسکن قم یا سرانه های شهری در زمین های نهضت ملی پیش بینی شده اند.
اجرای ۳۰ ماهه ساخت مسکن قم یا سرانه های شهری در زمین های نهضت ملی پیش بینی شده اند.
سرپرست معاونت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قم:

اجرای ۳۰ ماهه ساخت مسکن قم یا سرانه های شهری در زمین های نهضت ملی پیش بینی شده اند.

سرپرست معاونت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قم اعلام کرده است که قرارداد احداث واحدهای مسکونی در سایت 560 هکتاری پردیسان برای مدت 30 ماه منعقد شده است. این مدت زمان شامل 6 ماه ابتدایی برای تجهیز کارگاه و اخذ مجوز و 24 ماه دیگر برای اجرا، ساخت، و تکمیل واحدها می‌شود.

سرپرست معاونت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قم، اعلام کرد که در سایت 560 هکتاری پردیسان، 28000 نفر متقاضی واجد شرایط در طول 6 ماه گذشته به 50 پیمانکار به صورت قرعه‌کشی متصل شده‌اند. این واحدها در صورتی که متقاضیان به موقع آورده‌های خود را واریز کنند، طی مدت 30 ماه ساخته و تحویل متقاضیان خواهند شد.

وی افزود که واحدهای مسکونی در سایت 560 هکتاری، 5 طبقه هستند و هر طبقه دارای 4 واحد است، با متراژی که تا 100 متر متغیر است.

درباره نحوه انتخاب واحد‌ها، حسینی توضیح داد که یکی از عوامل مهم در انتخاب واحد، واریز به موقع آورده‌ها توسط متقاضیان است.

وی ادامه داد: اگر متقاضیان مسکن به موقع واریز خود را انجام ندهند، به سایت‌های دیگر منتقل خواهند شدند.

سرپرست معاونت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قم اظهار کرد که در تمامی سایت‌های نهضت ملی مسکن در استان قم، همزمان با ساخت واحدهای مسکونی، سایر سرانه‌های شهری و کاربری‌های غیر مسکونی مانند تجاری، آموزشی، بهداشتی، فرهنگی، فضای سبز و ... نیز پیش‌بینی شده است و متقاضیان نباید نگرانی داشته باشند.


وی افزود: پروژه‌های زیتون 6 تا 10 سال گذشته به متقاضیان تحویل داده شده و بخشی از واحدهای زیتون 12 تا 26 که در سایت 17 هکتاری واقع شده است، امسال تحویل داده شده یا تا پایان سال به اتمام می‌رسند. همچنین کلید واحدهای سایت 22 هکتاری و 17 هکتاری طبق برنامه تا سال 1403 به متقاضیان تحویل داده می‌شود و در سایت 560 هکتاری نیز طبق قرارداد تحویل واحدها 30 ماهه است.

سرپرست معاونت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قم تأکید کرد که حدود 40000 واحد مسکونی به صورت آپارتمانی در داخل پردیسان و محدوده شهری و بقیه واحدها که بیش از 30000 متقاضی را شامل می‌شود در سایت‌های ویلایی ساخته می‌شود.

درباره آخرین وضعیت سایت‌های ویلایی، حسینی توضیح داد که قرعه‌کشی سایت طایقان انجام شده و این سایت هم اکنون در مرحله آماده‌سازی قرار دارد و بخشی دیگر از متقاضیان به خانه‌های یک طبقه حیاط‌دار 300 متری در شهرک پرنیان تخصیص داده می‌شوند.

سایت‌های طایقان و پرنیان در جاده نیزار و به ترتیب با 7 و 15 کیلومتر فاصله از پردیسان قرار دارند.

برای دریافت آخرین اخبار با پایگاه خبری مهندسان شهر همراه باشید.


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید