اجرای ۱۰ حکم نوسازی بافت فرسوده؛ فرصتی مغتنم برای محرومیت‌ زدایی از پایتخت

  • صفحه اصلی
  • اجرای ۱۰ حکم نوسازی بافت فرسوده؛ فرصتی مغتنم برای محرومیت‌ زدایی از پایتخت
اجرای ۱۰ حکم نوسازی بافت فرسوده؛ فرصتی مغتنم برای محرومیت‌ زدایی از پایتخت
نوسازی بافت فرسوده

اجرای ۱۰ حکم نوسازی بافت فرسوده؛ فرصتی مغتنم برای محرومیت‌ زدایی از پایتخت

در نشست تعاملی ادارات کل برنامه و بودجه و دفتر پایش و ارزیابی عملکرد با سازمان نوسازی شهر تهران که در چهارشنبه‌های همدلی و اتحاد برگزار شد، امیر شهرابی، تصریح کرد که عزم و حمایت کامل از مجموعه‌های مختلف شهرداری برای خدمت رسانی به شهروندان و جلب رضایت مردم برای مدیریت شهری، تداوم خواهد داشت. وی بیان کرد که پیاده‌سازی گفتمان شهردار تهران در حوزه بودجه و برنامه‌ریزی، مهمترین هدف این بازدیدها و نشست‌هاست. شهرابی همچنین تأکید کرد که با دستیابی به گفتمان مشترک، بسیاری از مسائل حل می‌شوند و در صورت لزوم، برخی از فرایندها و جلسات نیازمند بازنگری خواهند بود. او اعلام کرد که نشست‌ها بهبودات مهمی در مدیریت پروژه‌ها در شهرداری تهران به همراه داشته‌اند و به بهتر شدن چرخه مدیریت پروژه‌ها کمک می‌کنند.

شهرابی در مورد تأثیر نوسازی بافت فرسوده در تهران اظهار کرد که بافت فرسوده به نوعی بزرگترین فرصت و تهدید شهر تهران است. همچنین، بیان کرد که خط‌مشی شهرداری تهران در راستای رضایت مردم و بهبود فضای بصری پایتخت است. وی افزود که نتایج این فعالیت‌ها برای مردم قابل ملاحظه است و تأثیرات مثبتی بر فضای شهر دارند.

شهرابی به برنامه‌ها و پروژه‌های مهم سازمان نوسازی اشاره کرد و از آنها به عنوان بزرگترین پروژه‌های بازسازی شهری دانست که به هدف کاهش شکاف اجتماعی، افزایش سرانه فرهنگی و رفاهی مناطق ۱۷ و ۱۸، رونق گردشگری شهری و افزایش تاثیرات مثبت فرهنگی در مناطق کمتر برخوردار اشاره کرد.

از سوی دیگر، محمد امیرآبادی، مدیرکل دفتر پایش برنامه و کنترل پروژه و ارزیابی عملکرد شهرداری تهران، اعلام کرد که صدور کارنامه ارزیابی عملکرد ۶ ماهه نخست امسال مجموعه‌های شهرداری تهران در دستورکار قرار دارد. او همچنین از تدوین گزارش ارزیابی عملکرد مناطق، ستاد، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه شهرداری تهران در خصوص پیشبرد احکام برنامه چهارم تحول و پیشرفت شهر تهران خبر داد.

همچنین، سید مهدی هدایت، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران، از افزایش شیب صدور پروانه ساخت در شهر تهران خبر داد و تکمیل دو پروژه احداثی دژباغ کن و سرای عموعباس محله نفرآباد را اعلام کرد. او همچنین از ادامه پروژه‌هایی چون بازآفرینی کارخانه سیمان ری، باغ راه حضرت فاطمه زهرا (س)، احداث زائرسرای حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و دیگر پروژه‌های مسکونی و فضای باز خبر داد.


برای دریافت جدید ترین اخبار با پایگاه خبری مهندسان شهر همراه باشید


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید