اجرای یک میلیون و ۷۵۹هزار واحد نهضت ملی مسکن در سراسر کشور

  • صفحه اصلی
  • اجرای یک میلیون و ۷۵۹هزار واحد نهضت ملی مسکن در سراسر کشور
اجرای یک میلیون و ۷۵۹هزار واحد نهضت ملی مسکن در سراسر کشور
وزیر راه و شهرسازی:

اجرای یک میلیون و ۷۵۹هزار واحد نهضت ملی مسکن در سراسر کشور

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد که در حال حاضر بیش از یک میلیون و ۷۵۹ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور در حال اجرا است. او همچنین اعلام کرد که طی ۱۰ روز آینده، زمین‌های رایگان به ۲۰ هزار متقاضی در قالب طرح جوانی جمعیت واگذار خواهند شد.

وی در جلسه شورای عالی مسکن اظهار کرد که تاکنون ۵۰ هزار هکتار زمین به منظور الحاق به محدوده‌های شهری و شهرک‌های جدید تامین شده است. همچنین، بیان کرد که بخشی از جلسه به عملکرد بانک‌ها اختصاص یافته و کمیته سه جانبه‌ای بین وزارت راه و شهرسازی، وزارت کشور و بانک مرکزی تشکیل خواهد شد تا عملکرد بانک‌ها مورد بررسی قرار گیرد.

وزیر همچنین به پلمپ ۵ هزار و ۶۰۰ بنگاه مشاور املاک توسط پلیس امنیت اقتصادی اشاره کرد و اعلام کرد که نظم بهتری در این زمینه حاکم شده و اصناف نیز در این امر همکاری مناسبی دارند.

وی اطلاع داد که هزینه‌های صدور پروانه ساختمانی نیز کاهش یافته و برنامه‌های برای تسهیل در ساخت و ساز در دست اجرا است.

درباره رشد بخش مسکن و ساختمان، وی اشاره کرد که رشد بخش ساختمان و مسکن که در گذشته منفی بود، در بهار امسال مثبت شده و این رشد تسریعی در بخش ساختمان و مسکن ایجاد کرده است.

وزیر همچنین به تسهیلات ودیعه مسکن اشاره کرد و گفت که در ۶ ماه ابتدای سال جاری حدود ۴۳ هزار تسهیلات ودیعه مسکن پرداخت شده است.

وی تاکید کرد که دولت تلاش دارد تا با توسعه مسکن و کاهش قیمت‌ها، به کاهش تورم کمک کند و ابزارهای مختلفی از جمله مالیات بر خانه‌های خالی را برای مدیریت بازار مسکن بهره‌برداری کند. همچنین، وی از تعیین میزان اجاره در استان‌ها و تنظیم آگهی‌های املاک در فضای مجازی خبر داد.

برای دریافت آخرین اخبار با پایگاه خبری مهندسان شهر همراه باشید.


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید