ابلاغیه تعیین درصد حق‌الزحمه بین‌رشته‌ای در چهار رشته مهندسی به زودی

  • صفحه اصلی
  • ابلاغیه تعیین درصد حق‌الزحمه بین‌رشته‌ای در چهار رشته مهندسی به زودی
ابلاغیه تعیین درصد حق‌الزحمه بین‌رشته‌ای در چهار رشته مهندسی به زودی

ابلاغیه تعیین درصد حق‌الزحمه بین‌رشته‌ای در چهار رشته مهندسی به زودی

به گزارش پایگاه خبری مهندسان شهر–
علی‌محمد عبدی‌قهرودی مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان، از ابلاغ شرح خدمات رشته‌های مهندسی و همچنین تعیین و ابلاغ درصد حق‌الزحمه بین رشته‌ای نظارت در ۴ رشته اصلی مهندسی (عمران، معماری، تاسیسات برقی و تاسیسات مکانیکی)، مهندسی خبر داد.

وی همچنین با اعلام این مطلب که هم اکنون دو موضوع شرح خدمات ۷ رشته مهندسی که از سال ۹۶ مقدمات آن در دستور کار بوده و هم چنین تعیین درصد حق‌الزحمه بین‌رشته ای در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: طی ۳ ماه گذشته وقت فراوانی صرف تدوین شرح خدمات مهندسی شد و دفتر توسعه مهندسی ساختمان وزارت راه با همفکری و همراهی نمایندگان شورای مرکزی سازمان‌ های نظام مهندسی ساختمان و همچنین برخی از اعضای سازمان‌ های نظام مهندسی استان ‌ها موضوع به جمع‌بندی رسید که به زودی شرح خدمات مهندسی نهایی ابلاغ می ‌گردد.

وی گفت: درصد حق‌الزحمه نظارت برای ۴ رشته مهندسی، سال‌ها بلاتکلیف و سلیقه‌ای تعیین می‌شد و هر استانی طبق مصوباتی که از هیات ۴ نفره استان اخذ می‌کرد تفکیک درصد حق‌الزحمه بین رشته‌ای را تعیین می‌کرد که عملا مشکلات عدیده‌ای را ایجاد کرده است. بعنوان نمونه در یک ساختمان درصد خدمات ارایه شده در بخش نظارت توسط ناظر سازه، ناظر معماری، ناظر تاسیسات مکانیکی و ناظر تاسیسات برقی در دو استان مجاور متفاوت و در نوسان است.

 


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید