آغاز ساخت 15 هزار واحد نهضت ملی مسکن در بندر عباس

  • صفحه اصلی
  • آغاز ساخت 15 هزار واحد نهضت ملی مسکن در بندر عباس
آغاز ساخت 15 هزار واحد نهضت ملی مسکن در بندر عباس
نهضت ملی مسکن در بندر عباس

آغاز ساخت 15 هزار واحد نهضت ملی مسکن در بندر عباس

صبح روز یکشنبه، 15 مرداد ماه با حضور رئیس گروه عمران مرکز همکاریهای تحول و پیشرفت ریاست جمهوری، محمد علی قنبری، معاون مهندسی نیروی دریایی راهبردی ارتش، ناخدا یکم اسد استوار، و مسئولین استانی، عملیات احداث ۱۵ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن توسط نیروی دریایی ارتش (شرکت اعتماد مقابل شهر تهران) در ۱۶۰ هکتار از اراضی الحاق شده به شهر بندرعباس آغاز شد.

در حاشیه آغاز عملیات اجرایی ۱۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن در شهر بندرعباس، مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان اظهار داشت که سخت‌ترین و بهترین محور توسعه فضای بندرعباس از سمت شمال شهر است و با الحاق بیش از ۱۶۰ هکتار در قالب طرح نهضت ملی مسکن آغاز می‌شود.

او توضیح داد که در دوازده ماه اخیر، اجرای طرح نهضت ملی مسکن و الحاق زمین به آن با پیشرفت قابل توجهی انجام شده است و تاکنون ۲ هزار و ۷۱ هکتار از این زمین‌ها اجرایی شده و ۸۰۴ هکتار دیگر در حال بررسی در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران قرار دارد. وی افزود که این اتفاق بزودی رقم خواهد خورد و جمع الحاقات استان در دولت مردمی به ۲ هزار و ۸۷۵ هکتار خواهد رسید.

مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان اظهار کرد: برای تسطیح زمین این پروژه، بیش از ۱۶ میلیون متر مکعب عملیات خاکبرداری و خاکریزی در مدت ۶ ماه انجام خواهد شد. پس از اتمام این مرحله، تعدادی از بلوک‌های مسکونی با بیش از ۴۲۰ واحد به همراه فضاهای آموزشی، اداری، تجاری، مذهبی، فرهنگی و درمانی به مساحت ۱۵۰ هزار متر مربع ساخته خواهند شد و به بهره‌برداری رسیده و تمامی نیازهای مسکنی مردم را پوشش خواهند داد.

همچنین، نماینده عالی دولت در هرمزگان، مهدی دوستی، در این مراسم آغاز عملیات ساخت ۱۵ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن بندرعباس تصریح کرد که این پروژه بخش مهمی از وعده‌های دولت سیزدهم به مردم است و برای اجرای آن برنامه‌ریزی مناسب صورت گرفته است.

وی افزود: احداث ۴ میلیون واحد مسکونی یکی از تعهدات مهم دولت به مردم است و برای دستیابی به این هدف، تلاش‌های جدی صورت خواهد گرفت. به منظور کاهش مشکلات مسکن و کاهش هزینه‌های اجاره‌نشینان، اجرای این طرح اهمیت بسیاری دارد.

او همچنین تاکید کرد که دولت قصد دارد بهترین زمین‌ها را برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن اختصاص دهد و با ایجاد مسکن با کیفیت و قیمت مناسب، به مردم اقدام جدی جهت تامین مسکن ارائه دهد.

نماینده عالی دولت در هرمزگان در پایان بیانیه خود اظهار داشت: تا سفر رئیس جمهور به استان هرمزگان، تمام تعهدات اجرایی طرح نهضت ملی مسکن به عمل خواهد آمد و منازلی با کیفیت و با قیمت مناسب برای مردم ساخته خواهد شد.


برای دریافت جدید ترین اخبار با پایگاه خبری مهندسان شهر همراه باشید.

20238883220191.jpeg

لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید