آخرین تخمین از میانگین قیمت مسکن در حال حاضر چگونه است؟

  • صفحه اصلی
  • آخرین تخمین از میانگین قیمت مسکن در حال حاضر چگونه است؟
آخرین تخمین از میانگین قیمت مسکن در حال حاضر چگونه است؟
قیمت مسکن

آخرین تخمین از میانگین قیمت مسکن در حال حاضر چگونه است؟

احسان برین، پژوهشگر اقتصادی، توضیح می‌دهد که به دلیل عدم منتشر شدن آمار جدید از سوی بانک مرکزی، مجبور به استفاده از نرخ دلاری ثابت در تحلیل‌های خود می‌شویم. او می‌افزاید که با توجه به تخمین میانگین هر متر مربع مسکن در شهر تهران به 1300 دلار، انتظار می‌رود قیمت هر متر مربع مسکن جزئی افزایش یافته و از 63 میلیون تومان در تیرماه به 64 میلیون تومان در حال حاضر افزایش یافته باشد.

برین توضیح می‌دهد که این تغییر نشان از این دارد که بازار مسکن در چند هفته اخیر نوسانات شدید قیمتی را تجربه نکرده و به عبارت دیگر، بازار در یک وضعیت رنجی قرار داشته است.

وی به دلایل این پدیده می‌پردازد و توضیح می‌دهد که ترکیبی از عوامل باعث کم‌رونق شدن معاملات در بازار مسکن شده است. این پدیده غالباً زمانی رخ می‌دهد که معاملات کم‌رونق باشند.

برین درباره علل این کم‌رونقی توضیح می‌دهد: اولین علت ممکن این است که قیمت مسکن به حدی افزایش یافته باشد که متقاضیان نتوانند خرید انجام دهند و همچنین عرضه‌کنندگان تمایل به عرضه در قیمت‌های پایین‌تر نداشته باشند. او توضیح می‌دهد که تبدیل پول حاصل از فروش مسکن به دارایی‌های دیگر برای عرضه‌کنندگان دشواری‌هایی ایجاد می‌کند، که این نیز به تناوب باعث ورود بازار به وضعیت نوسانی می‌شود.

در پایان، او به عامل اصلی این وضعیت اشاره می‌کند و تاکید می‌کند که نوسانات اندک در نرخ ارز در ماه‌های اخیر به عنوان محرک اصلی این وضعیت در بازار مسکن مطرح می‌شود.


برای دریافت جدیدترین اخبار با پایگاه خبری مهندسان شهر همراه باشید.


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید