3 بانک مالک 3 هزار خانه خالی

3 بانک مالک 3 هزار خانه خالی
شناسایی 3 هزار مالک که هر کدام 100 خانه خالی دارند

3 بانک مالک 3 هزار خانه خالی

به گزارش مهندسان شهر و بنا به اعلام وزارت راه و شهرسازی، در فهرست مالکان بیش از 100 واحد مسکونی خالی در کشور، نام سه بانک قرار گرفته است. بر اساس آمارها، تعداد ۳ هزار ملک خالی شناسایی شده است که مالکان آنها هر کدام حدود ۱۰۰ خانه دارند و بخش اعظم آنها متعلق به این سه بانک است.

همچنین، بر اساس گزارش منتشر شده در این زمینه، مشخص شده است که تاکنون یک میلیون خانه خالی از سکنه شناسایی شده است و مالکان آنها موظف شده‌اند وضعیت خانه‌های خود را اعلام کنند. نیمی از این تعداد، یعنی ۵۰۰ هزار واحد مسکونی، اعلام کرده‌اند که ملک را فروخته یا اجاره داده‌اند یا خودشان در آن ساکن هستند. در مرحله دوم بررسی، ۲۰۰ هزار مالک دیگر شرایط خانه خود را تعیین کرده‌اند و مابقی واحدها هنوز خالی از سکنه هستند و باید آنها را به اجاره بدهند.

وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده است که طرحی برای کنترل اجاره‌های مسکن توسط مجلس تدوین شده است و اقداماتی نیز در این زمینه صورت گرفته است. شهرهای پردیس، پرند و هشتگرد نیز طبق این طرح، مشمول طرح مالیات بر خانه‌های خالی خواهند بود و علاوه بر آن، در طرح مجلس عوارض بر اراضی احتکار شده نیز در نظر گرفته شده است.


__________________________________________________________________

برای دریافت جدید ترین اخبار با پایگاه خبری مهندسان شهر همراه باشید.

تگ ها


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید