190 گود رها شده در تهران وجود دارد

190 گود رها شده در تهران وجود دارد
گود های رها شده تهران

190 گود رها شده در تهران وجود دارد

سوده نجفی، عضو شورای اسلامی شهر تهران، در جلسه صد و شصت و هفتم شورای اسلامی شهر تهران درباره گودهای رها شده در شهر تهران اظهاراتی را عنوان داشت. وی اعلام کرد که بر اساس گزارشی که از معاونت شهرسازی و معماری شهرداری دریافت کرده است، حدود ۱۹۰ گود رها شده در تهران وجود دارد که حدود ۳۰ گود از این تعداد در وضعیت پرخطر قرار دارند.

نجفی اعلام کرد که از این گودها نزدیک به ۳۸ گود متعلق به شهرداری یا مشارکتی با شهرداری است و ۹۳ گود متعلق به افراد شخصی است. همچنین ۶۷ گود رها شده در سطح شهر بدون پروانه فعالیت هستند. او به تأکید کرد که بیشترین تعداد گودها در منطقه‌های ۲۲ و ۱ و کمترین آن در منطقه‌های ۹ و ۱۰ واقع شده است.

وی به وجود گودهایی اشاره کرد که بیش از ۱۰۰ ماه هیچ فعالیتی در آن‌ها صورت نگرفته و مالک آنها بخش‌های مختلفی از شهرداری یا بخش خصوصی هستند. نجفی از شهرداری تهران، قوه قضائیه و رسانه‌ها خواست تا در خصوص رفع خطر گودهای رها شده در شهر تهران تلاش کنند و به مسئله جدی توجه کنند.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران به تأکید نجفی پیوسته و اصرار داشتند که تعیین تکلیف و اقدامات فوری برای رفع خطر گودها ضروری است. آنها نیز به تصریح نجفی پیوسته واکنش نشان دادند که این گودها باید تا دریافت کامل پروانه اجازه‌ی گودبرداری نداشته باشند.

در نهایت، سوده نجفی و رئیس شورای اسلامی شهر تهران همچنین ابراز کردند که اقدامات رفع خطر نباید به این سادگی انجام شوند که گودها را ببندند و رها کنند، نهادها و اشخاص پس از ۱۰۰ ماه همچنان اقدامی در این خصوص انجام نداده اند.


برای دریافت جدید ترین اخبار با پایگاه خبری مهندسان شهر همراه باشید.

202387113858364.jpeg
20238711392173.jpeg
20238711396371.jpeg
20238711399402.jpeg

لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید