۲۰ کشور برتر دنیا در زمینه خطوط مترو

 ۲۰ کشور برتر دنیا در زمینه خطوط مترو
میزان خطوط مترو در سرتاسر جهان

۲۰ کشور برتر دنیا در زمینه خطوط مترو

متروها به عنوان یکی از اصلی‌ترین انواع حمل و نقل عمومی در شهرها، اهمیت بسیار زیادی دارند. این اهمیت در جوامع پیشرفته و پرجمعیت به دلیل مزایای فراوان آنها کاملا مشهود است. در زیر به برخی از اهمیت‌های مترو اشاره می‌کنیم:

  1. کاهش ترافیک و آلودگی هوا: متروها با جلوگیری از استفاده از خودروها و کاهش تعداد خودروهای حاضر در راه ها، به کاهش ترافیک و انباشت خودروها کمک می‌کنند و در نتیجه آلودگی هوا و گازهای گلخانه‌ای کاهش می‌یابد.

  2. صرفه‌جویی در وقت و هزینه: متروها از ابزارهای اقتصادی و کارآمد برای انتقال افراد به صورت جمعی استفاده می‌کنند. این امر باعث کاهش هزینه‌ها و زمان مصرفی در مسیرهای مختلف می‌شود.

  3. بهبود محیط زندگی شهروندان: با کاهش استفاده از خودروها و افزایش استفاده از حمل و نقل عمومی، سطح آلودگی هوا و نویز شهر کاهش می‌یابد، که باعث بهبود محیط زندگی شهروندان می‌شود.

  4. افزایش دسترسی به مناطق مختلف شهر: متروها با اتصال مناطق مختلف شهر به یکدیگر، دسترسی به خدمات و امکانات عمومی را برای شهروندان آسان‌تر می‌کنند.

  5. کاهش حوادث و تصادفات: استفاده از حمل و نقل عمومی مانند مترو، به کاهش حوادث و تصادفات ناشی از استفاده از خودروهای شخصی می‌انجامد.

  6. تعزیز توسعه شهری: سیستم‌های مترویی معمولاً به عنوان نمادی از پیشرفت و توسعه شهری محسوب می‌شوند و می‌توانند بر روی جذب توریست‌ها و سرمایه‌گذاران موثر باشند.

  7. حمایت از پایداری محیط زیست: استفاده از حمل و نقل عمومی، به عنوان یکی از راه‌های افزایش پایداری محیط زیست و کاهش اثرات تغییرات‌اقلیمی، مورد حمایت و ترویج قرار می‌گیرد.

  8. اقتصادی بودن: معمولاً متروها به عنوان حمل و نقل جمعی مقرون به صرفه و اقتصادی در نظر گرفته می‌شوند و باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها برای افراد می‌شوند.

در نتیجه، توسعه متروها به عنوان یکی از اولویت‌های مهم برای شهرها در راستای توسعه پایدار و بهبود کیفیت زندگی شهروندان مورد توجه ویژه‌ای قرار گرفته است.

در زیر به 20 کشور اول دنیا در زمینه خطوط مترو اشاره خواهیم کرد:

چین با اختلافی فاحش از نظر میزان خطوط مترو در صدر جدول و بالا تر از ایالات متحده و کره جنوبی قرار دارد. ایران نیز با 255.20 کیلومتر خط مترو در رده پانزدهم این جدول قرار دارد

نقشه مترو تهران را در زیر برای شما به نمایش در می آوریم:



برای دریافت جدید ترین اخبار با پایگاه خبری مهندسان شهر همراه باشید.


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید