آموزش ثبت نام در سامانه سپامک (صدور پروانه اشتغال به کار مهندسی)

  • صفحه اصلی
  • آموزش ثبت نام در سامانه سپامک (صدور پروانه اشتغال به کار مهندسی)
آموزش ثبت نام در سامانه سپامک (صدور پروانه اشتغال به کار مهندسی)
آموزش نحوه ثبت درخواست صدور پروانه اشتغال به کار مهندسی در سامانه سپامک

آموزش ثبت نام در سامانه سپامک (صدور پروانه اشتغال به کار مهندسی)

درخواست صدور پروانه اشتغال به کار مهندسی فقط از طریق سامانه سپامک صورت می گیرد که در ادامه به آموزش کار با این سامانه می پردازیم.

راهنمای آموزش صدور پروانه اشتغال به کار مهندسی در سامانه سپامک:

بد از آنکه شما درخواست خود را در درگاه ملی مجوز ها ثبت نمودید و کد رهگیری برای شما به نمایش در آمد به صورت خود به خود به سامانه سپامک ارجاع داده میشوید و با صفحه زیر مواجه خواهید شد

در این قسمت شما باید کد ملی خود را وارد نماید و در انتظار پیامک شدن کد تایید بمانید.

اگه شما به صورت خود به خود به این صفحه ارجاع داده نشدید میتوانید به صورت دستی به سامانه سپامک به آدرس spamak.mrud.ir مراجعه نماید و سپس بر روی گزینه ورود اشخاص حقیقی کلیک نمایید.

پس از آن به صفحه ورود کد ملی وارد میشوید پس از ورود کد ملی میبایست کد تاییدی که به صورت پیامک برایتان ارسال شده است را وارد نمایید این کد به شماره ای که پیش تر در درگاه ملی مجوز ها ثبت کرده اید ارسال میشود.

پس از ورود کد تایید و در صورت صحیح بودن آن شما وارد کارتابل خود خواهید شد پس از ورود به کارتابل در قسمت پیشخوان در یک کادر صورتی رنگ که در تصویر زیر به نمایش در آمده است درخواست هایی را که می باید تکمیل نمایید مشاهده خواهید کرد.

برای تکمیل درخواست شما باید بر روی گزینه " تکمیل درخواست " کلیک نمایید.

پس از انتخاب گزینه تکمیل درخواست شما وارد صفحه ای خواهید شئ که باید هفت مرحله را طی کنید.

مرحله اول " محل فعالیت و اطلاعات پستی " میباشد که شامل استان محل اقامت، شماره غضویت در نظام مهندسی، تاریخ عضویت در نظام مهندسی و ... می باشد. بعد از تکمیل این مرحله بر روی گزینه " مرحله بعد " که با رنگ سبز در پایین صفحه به نمایش در آمده است وارد مرحله بعد شوید.

در این مرحله با یک تعهدنامه مواجه خواهید شد با پذیرفن آن و کلیک بر روی گزینه " مرحله بعد " وارد قسمت " اطلاعات تحصیلی " خواهید شد.

در این قسمت شما باید حتما اطلاعات تحصیلی خود را به صورت صحیح وارد نمایید. برای این کار گزینه " ثبت مدرک تحلیلی جدید " را انتخاب نمایید پس از ثبت مدرک تحصیلی خود به مرحله بعد بروید.

در این مرحله که با نام " صلاحیت های درخواستی " نمایش داده شده است شما حتما میبایستی در این قسمت رشته پروانه خود را انتخاب کنید. توجه کنید طبق اطلاعات تحصیلی ای که پیش تر وارد نمودید لیست رشته مجاز برای شما به نمایش در خواهد آمد.

سپس نسبت به انتخاب صلاحیت های مورد نظر خود اقدام نمایید (نوع صلاحیت و پایه) پس از ثبت، لیست صلاحیت های انتخابی خود را مشاهده خواهید کرد.

با کلیک بر روی گزینه " مرحله بعد " شما وارد بخش " دوره ها " خواهید شد در این بخش میبایستی دوره هایی را که گذرانده اید حتما ثبت نمایید.

مرحله بعد مربوط به آپلود مدارک مورد نیاز میباشد در این بخش شما باید تمامی مدارک خواسته شده های بارگذاری نمایید.

مرحله آخر ثبت درخواست میباشد. در این بخش جزییات ئرخواست شما نمایش داده میشود.

برای ثبت درخواست بر روی گزینه " ثبت نهایی و ارسال درخواست به کارشناس جهت تکمیل درخواست " کلیک نمایید.

در صورتی که شما در هر کدام از مراحل قبل اطلاعات خود را به صورت صحیح یا کامل وارد نکرده اید میتوانید با کلیک بر روی گزینه " برگشت به مرحله قبل " به مراحل قبلی برگردید و نسبت به تصحیح اطلاعات خود اقدام نمایید.

پس از به پایان رساندن تمامی این مراحل شما میتوانید با استفاده از گزینه " مشاهده وضعیت درخواست " در صفحه اصلی کارتابل خورد وضعیت درخواست خود را مشاهده و پیگیری نمایید.


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید